קרן המטבע הבינלאומית עשויה למכור אג"ח לסין, ברזיל ומדינות מתפתחות נוספות

במפגש של קובעי המדינות ב-IMF הוסכם על הגדלת עתודות ההלוואה של הקרן ב-500 מיליארד דולר, אך גם התעוררו מחלוקות בין נציגי המדינות המפותחות למתפתחות באשר הדרך הנכונה לממש את ההחלטה

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) עשויה למכור אג"ח למספר מדינות מתפתחות, ובהן סין וברזיל, על מנת לגייס הון ולבלום את המשבר הפיננסי העולמי. מדובר בפעם הראשונה שה-IMF מנפיקה אג"ח.

נראה כי המאמצים לשלש את משאביה של ה-IMF לסכום של 750 מיליארד דולר, מתחילים להציג תוצאות, כאשר מדינות מתפתחות מובילות החלו להתעניין בהנפקת האג"ח הראשונה של הקרן.

במפגש של קובעי המדינות ב-IMF שנערך אתמול (שבת) ונתמך על ידי מנהיגי מדינות ה-G20, הוסכם על הגדלת עתודות ההלוואה של הקרן ב-500 מיליארד דולר, אך גם התעוררו מחלוקות בין נציגי המדינות המפותחות למתפתחות באשר הדרך הנכונה לממש את ההחלטה.

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, תמך בהזרמת הכספים למכשיר הלוואות קיים - הסכמים חדשים להלוואות (NAB), שמכיל כעת 50 מיליארד דולר בלבד, ויכול להגיע ל-500 מיליארד דולר בעקבות הנפקת האג"ח.

מצד שני, ברזיל, רוסיה, הודו וסין - מדינות הבריק, הציעו לרכוש את האג"ח על מנת לחזק את מעמדם בועדה המרכזית של ה-IMF. ההצעה של המדינות המתפתחות מאפשרת גמישות - הלוואה זמנית של כספים, בעוד שהעברת כספים ל-NAB נחשבת לתמידית.