כלל פיננסים ברוקראז': נייס יכולה להשתמש בהון העצמי שלה טוב יותר

ההמלצה למניה נותרה "תשואת-שוק" במחיר יעד של 28 דולר - גבוה ב-10.8% משער הנעילה בנאסד"ק ביום שישי ; "חלוקה שנתית של 70-80 מיליון דולר בשנה כדיבידנד אינה צפויה למנוע את המשך מדיניות הרכישות של נייס"

"נייס עושה שימוש לא נכון בהון העצמי שלה. עם קופת מזומנים של 501 מיליון דולר וצפי לתוספת של 87 מיליון דולר בשנת 2009, נייס יכולה לשלב חלוקה של דיבידנד של 5% מבלי לפגוע באסטרטגיית הרכישות שלה. צבירת המזומנים פוגעת בתשואה להון, במיוחד לנוכח ריבית ממוצעת של כ-1% על הר המזומנים". כך פותח צחי אברהם מכלל פיננסים ברוקראז' את עדכון הסקירה שהוא מפרסם היום על מניית נייס .

אברהם מותיר על כנה את המלצתו ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 28 דולר למניה, פרמיה של 10.8% על שער הנעילה של המניה בנאסד"ק ביום ו'.

לדברי האנליסט, בפני נייס עומדות שתי אופציות מרכזיות, בהנחה שהחברה לא מעוניינת להפוך לבנק השישי בגודלו בישראל: חלוקת דיבידנד, או רכישה גדולה. חלוקת דיבידנד, אומר אברהם, יכולה להתבצע הן דרך תשלום חד פעמי או בהצהרה של מדיניות דיבידנד מתמשכת, שלהערכתו היא הנכונה ביותר. "חלוקה שנתית של 70-80 מיליון דולר בשנה משקפת תשואה של 5.3%-4.7% על השווי הנוכחי, והיא אינה צפויה למנוע את המשך מדיניות הרכישות של נייס".

האפשרות השנייה של נייס היא, כאמור, רכישה גדולה, וזאת מאחר שרכישות בינוניות, או מספר רכישות קטנות יותר, אינן סותרות מדיניות דיבידנד שכזו, בהתחשב במאזן הנוכחי. מה גם, שברכישות קודמות נייס עשתה שימוש גם במניות שלה בנוסף למזומן.

גודל הסיכון כגודל הרכישה, אומר אברהם: "אקטימייז, הרכישה האחרונה, התבצעה באמצע 2007 בתמחור חברות גבוה הרבה יותר מזה הנוכחי - סכום כולל של 280 מיליון דולר, המשלב מזומן (80%) ומניות. ייתכן שרכישות גדולות באזור של מיליארד דולר, שאולי אליהן מכוונת החברה, יפגעו ברקורד הרכישות החיובי של החברה". דווקא ורינט , שהיא, להערכת האנליסט, הבחירה המועדפת בעיני נייס לרכישה, מדגימה את הבעייתיות של חברה שביצעה רכישות קטנות בהצלחה ואז נתקלה בקשיים לאחר רכישת וויטנס בסכום של 950 מיליון דולר ואיבדה נתחי שוק לנייס עצמה.

אברהם מסכם בכך שנייס יכולה להמשיך ברכישות בהיקף בינוני לצד מדיניות דיבידנד סולידית. הוא אינו מקבל את הטיעון שמגדיר כל חברת טכנולוגיה כחברת צמיחה ופוסל מראש כל חלוקה של דיבידנד למשקיעים. "המזומן של נייס מהווה שיעור של 39% מהמאזן ו-52% מההון העצמי, ועם ריבית של 1% המשקיעים של נייס יכולים לעשות שימוש טוב יותר במזומן".