ההתחממות הגלובלית מאיימת על כלכלות דרום מזרח אסיה; עד 2100 הן עלולות לאבד 6.7% בתמ"ג מדי שנה

אחרים. אלא אם קצב שינוי האקלים ייבלם, מיליוני אנשים באזור זה לא יוכלו לייצר או לרכוש מזון במידה מספקת ; ככל שיותר אנשים יסבלו מרעב ותת תזונה, תעלה ההסתברות לקונפליקטים מקומיים

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

אזור דרום מזרח אסיה הוא אחד מהפגיעים ביותר לשינויי האקלים, ועלול לעמוד בפני קונפליקטים מקומיים בשל ירידה בתנובת האורז, מחסור במים ועלויות כלכליות גבוהות. כך עפ"י דו"ח של הבנק האסייאתי ADB.

עפ"י הדו"ח, שעוסק בנושא שינוי האקלים והשפעתו הכלכלית על דרום מרח אסיה, כלכלות האזור, ביחד, עלולות לאבד 6.7% בתמ"ג מדי שנה, וזאת עד לשנת 2100, יותר מפי שניים בהשוואה לממוצע הגלובלי.

המשבר הכלכלי הנוכחי עשוי לעכב הענקת מימון למטרות שיכוך השפעות שינויי האקלים, אך המחקר שערך הבנק ושהתמקד באינדונזיה, הפיליפינים, תאילנד ו-ויאטנם, טוען כי זהו הזמן לתמרץ תוכניות "ירוקות" בסקטורים, כמו מים, אנרגיה ותחבורה. המחקר מציין במיוחד את פליטת הפחמן משריפות יערות וכריתות עצים, היות שאלו התורמים הגדולים לסך פליטות גזי החממה של האזור. אנרגיות מתחדשות, כדוגמת רוח, סולאר ואנרגיה גיאותרמית - גם בהן גלום פוטנציאל גדול להפחתת הפליטות.

דרום מזרח אסיה פגיע מאד לשינוי האקלים בגלל הפעילות הכלכלית הנרחבת בקווי החוף של האזור, וכן התלות הגבוהה שלו בחקלאות, ייעור ומשאבי טבע אחרים. אלא אם קצב שינוי האקלים ייבלם, מיליוני אנשים באזור זה לא יוכלו לייצר או לרכוש מזון במידה מספקת. ככל שיותר אנשים יסבלו מרעב ותת תזונה, תעלה ההסתברות לקונפליקטים מקומיים.

הטמפרטורה השנתית הממוצעת באזור זה תעלה ב-4.8 מעלות צלזיוס עד שנת 20100, בהשוואה לרמה של 1990. זאת, אם קצב פליטת גזי החממה בעולם ימשיך לעלות. עובדה זו תחריף את המחסור במים בעונות החמות.

הדו"ח קורא להעלאת המודעות הציבורית לשינויי האקלים והשלכותיהם, להגדלת המימון והתיאום בין המדינות. יש גם, נטען, לנקוט במהרה צעדי הסתגלות, כגון פיתוח זני יבולים עמידים לחום, ייעול מערכות ההשקיה ועוד.