אחרי תחנת הסיירים: פז רכשה תחנת דלק ברמת-השרון ב-50-40 מיליון שקל

בכירים בענף: חברות הדלק נאבקות כיום על כל תחנה והמחירים במגמת עלייה ; רכישת התחנות היא חלק מהאסטרטגיה של פז לרכוש את השליטה בתחנות ולהעביר אותן להפעלת החברה

שוק תחנות הדלק ממשיך לייצר עסקאות חדשות. ל"גלובס" נודע כי חברת פז , בניהולו של יונה פוגל, השלימה באחרונה את רכישת תחנת "פז טופז" בצומת הכפר הירוק ברמת-השרון. לפי הערכות בענף, העסקה נסגרה במחיר של 40-50 מיליון שקל.

מדובר בעסקה גדולה שנייה של פז לרכישת השליטה בתחנות הדלק מידי המפעילים הפרטיים, זאת לאחר שלפני מספר חודשים השלימה החברה את רכישת תחנת "פז הסיירים" מידי משפחת ניב תמורת 70-80 מיליון שקל. רכישת התחנות היא חלק מהאסטרטגיה של פז לרכוש את השליטה בתחנות ולהעביר אותן להפעלת החברה.

תחנת פז-טופז נמצאת על ציר תחבורה ראשי (כביש מס' 5) ונחשבת לאחת מהתחנות האסטרטגיות של פז. לפי הערכות, התחנה מוכרת מדי חודש כמיליון ליטר של מוצרי נפט ודלק. התחנה נמצאת מזה למעלה מ-30 שנה בבעלות יוסף כספי ואברהם לוי, נכי צה"ל שקיבלו בשנות ה-70 את זכויות החכירה לתחנה.

כפי שנחשף באחרונה ב"גלובס", בחודשים האחרונים החריפה מאוד התחרות בין חברות הדלק הגדולות - דלק, סונול ודור-אלון על רכישת תחנות תדלוק. בין השאר, דור-אלון העבירה להפעלתה 4 תחנות תדלוק של סונול באזור חדרה שהוצאו למכרז על-ידי חברת קליאוט אנרגיה.

בתגובה סונול חטפה לדור-אלון את חוזה האספקה לתחנת "שערי חולון", אחת התחנות הגדולות של החברה במרכז הארץ. גם חברת דלק ישראל מעורבת כיום במלחמות על תחנות התדלוק מול סונול ודור-אלון.

בכירים בענף ציינו כי "שוק תחנות הדלק כיום רותח. חברות הדלק נאבקות כיום על כל תחנה והמחירים במגמת עלייה. לא נתפלא אם יהיו עוד עסקאות בשבועות הקרובים". פז לוקחת חלק קטן יותר במאבק על התחנות מאחר והחברה כבר העבירה להפעלתה את רוב התחנות במיקומים אסטרטגיים. בנוסף, רכישת בית הזיקוק באשדוד אפשרה לחברה להציע תנאי אספקה טובים יותר לבעלי התחנות. בפס סירבו להגיב.