חברת הדירוג S&P מעלות הוציאה היום (ב') מרשימת המעקב את דירוג האג"ח מסדרה ג' שהנפיקה חברת כנפיים , בעלת השליטה באל-על , והורידה בדרגה אחת את דירוג החוב ל-"A-", מדירוג קודם של "A". תחזית הדירוג נותרה שלילית.
האנליסטים צחי זנזורי ויובל טורבטי מסבירים, כי הורדת הדירוג משקפת את העלייה בסיכון הפיננסי של החברה, הנובעת משחיקה ברמת הנזילות, מעלייה ברמת המינוף הפיננסי, וכן מעלייה בסיכון העסקי, אשר באה לידי ביטוי בתנאים הקשים המאפיינים את ענף התעופה
בתקופה האחרונה, ובהרעה בתוצאות הכספיות של החברה ברבעון הרביעי ובשנת 2008 כולה.
ההרעה ברמת הנזילות של החברה נובעת בעיקרה מהירידה החדה בערך החזקותיה של כנפיים בחברת אל על, שהירידה בשווי הבורסאי של מניותיה הובילה לשחיקה במערך
הבטוחות שהעמידה כנפיים לטובת גופים מלווים.
יחד עם זאת, בחברת הדירוג מאמינים, כי רמת הנזילות של החברה הינה סבירה והולמת
את רמת הדירוג הנוכחית, וזאת על רקע בחינת המקורות והשימושים הצפויים של החברה, וכן לנוכח הצעדים שביצעה אשר תרמו לשיפור הגמישות הפיננסית. צעדים אלו כללו בעיקר פירעון מואץ של התחייבות פיננסית, וכן קבלת הסכמה של תאגיד בנקאי לדחייה בבדיקת עמידתה של כנפיים באמות המידה הפיננסיות עד לתחילת דצמבר 2009.
בנוסף, הדירוג החדש משקף את מגמת החרפת התחרות, המאפיינת את השוק התעופה המקומי ואת החשיפה המוגברת לאירועים ביטחוניים עקב היותה של אל-על חברה ישראלית. כמו כן, הדירוג מושפע לחיוב מהרווחיות הגבוהה (לאורך זמן) של פעילות הליסינג לצד הניסיון והוותק הרב של ההנהלה במגזר פעילות זה.
תחזית הדירוג השלילית משקפת את ההערכה של האנליסטים, כי המשך ההאטה הגלובאלית בתחום התעופה, והשפעתה הן על פעילות הובלת הנוסעים והמטען והן על פעילות הליסינג, צפויה להמשיך ולהקשות על הפרופיל הפיננסי של החברה בתקופה הקרובה. זאת בנוסף לחוסר הוודאות בנוגע להשפעת הורדת דירוג בטיחות הטיסה של מדינת ישראל על רווחיות החברה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.