יצרנית מרצדס - דיימלר עברה להפסד של 1.29 מיליארד אירו ברבעון הראשון; החמיצה את תחזיות האנליסטים

עבור השנה כולה, המכירות במונחי יחידות וההכנסות צפויות לצנוח משמעותית ; עם זאת, היא מצפה לשיפור הדרגתי ברווח התפעולי בהמשך השנה, הודות לחסכון עלויות בהיקף 4 מיליארד אירו

דיימלר , יצרנית מכוניות היוקרה השנייה בגודלה בעולם, אמרה היום (ג') כי ברבעון הראשון של השנה, היא הפסידה 1.29 מיליארד אירו, או 1.4 אירו למניה, נוכח ירידה חדה במכירות מרצדס-בנץ ומשאיות. אנליסטים ציפו להפסד של 790 מיליון אירו.

ברבעון המקביל הרוויחה החברה 1.3 מיליארד אירו.

במונחי יחידות, חלה במכירות החברה נפילה של 34%, וההכנסות ברבעון הראשון ירדו ב-22% ל-18.7 מיליארד אירו, לעומת הכנסות בהיקף 24 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד.

עבור השנה כולה, המכירות במונחי יחידות צפויות לצנוח משמעותית, בהשוואה ל-2.1 מיליון כלי רכב שהחברה מכרה בשנה שעברה, כאשר ההכנסות צפויות ליפול בחדות גם כן. הרווחים ברבעון השני, אמרה החברה, יהיו שליליים באורח ניכר, אך היא מצפה לשיפור הדרגתי ברווח התפעולי בהמשך השנה, הודות לחסכון עלויות בהיקף 4 מיליארד אירו.

נציין כי דיימלר הסכימה להעביר את הנתח הנותר שלה בקרייזלר, 19.9%, לקרן סרברוס, ותבצע מחיקה של 1.5 מיליארד דולר בהלוואה. כמו כן, דיימלר הסכימה להזרים 600 מיליון דולר לתוכנית הפנסיה ל קרייזלר, ברגע שתושלם העסקה. בכך חתכה דיימלר את קשריה עם יצרנית הרכב האמריקנית, הנמצאת על סף פשיטת רגל.