המבחן האמיתי של טוויטר עדיין לפניו: כ-60% מהמשתמשים בארה"ב לא שבים לשירות

נילסן: כשפייסבוק ומייספייס היו בתחילת דרכן ועוררו את אותו באזז שטוויטר מעורר עכשיו - שיעור החזרה של המשתמשים היה גבוה פי שניים, וגם היום 70% מהמבקרים ברשתות אלה חוזרים אליהן גם בחודשים שלאחר מכן

שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר ממשיך לצבור פופולריות, ומספר הגולשים האמריקנים שביקרו בו בחודש מארס זינק ל-14 מיליון איש, הודות לאושיות ציבוריות כדוגמת אופרה ווינפרי ואשטון קוצ'ר, שמשכו את תשומת-הלב של הגולשים לשחקן האינטרנטי הצעיר. אולם, המבחן האמיתי של טוויטר עדיין עומד לפניו: האם ביכולתו לגרום למבקרים החדשים באתר להיכנס אליו שוב ולהפוך אותם למשתמשים פעילים.

על-פי דו"ח של חברת המחקר נילסן, חובת ההוכחה של טוויטר עדיין עליו: כ-60% ממשתמשי טוויטר בארה"ב לא שבים לשירות האינטרנטי בחודש שלאחר מכן. "זה ברור ששיעור חזרה של 40% יגביל את שיעורי הצמיחה של האתר לרמה של כ-10%", אמר דיוויד מרטין, סמנכ"ל מחקר בנילסן. "שיעור חזרה גבוה אומנם לא מבטיח קהל רחב, אבל זהו תנאי מקדים הכרחי. בנקודת זמן מסויימת פשוט לא יהיו מספיק משתמשים חדשים, שיוכלו לפצות על אלו שעוזבים".

לדבריו, כאשר פייסבוק ומייספייס היו בתחילת דרכן, ועוררו את אותו באזז תקשורתי שטוויטר מעורר עכשיו, שיעור החזרה של המשתמשים היה גבוה פי שניים, וגם היום כ-70% מהמבקרים ברשתות הללו חוזרים אליהן גם בחודשים שלאחר מכן.

אולם, יש לציין כי הממצאים של נילסן עשויים להיות חלקיים ולא להצביע על התמונה המלאה. זאת בשל העובדה שהרבה ממשתמשי טוויטר מעדכנים את הסטטוס שלהם באמצעות אפקליציות שרצות על מכשיר המובייל שלהם, מבלי לבקר באתר האינטרנט של טוויטר, ואת הנתונים הללו נילסן לא מסוגלת למדוד בצורה מהימנה.

טוויטר הוא שירות מיקרו-בלוגינג שמאפשר לכל משתמש רשום לכתוב מה הוא חושב או עושה, באמצעות 140 תווים בלבד. את ההודעות הקצרצרות הללו רואים כל הגולשים שבחרו לעקוב אחר אותו משתמש. מלבד האפשרות להתעדכן על הנעשה בחיי היומיום של המשתמשים בטוויטר, השירות האינטרנטי מאפשר גם לנטר ולזהות מהם הנושאים שמטרידים את קהילת הגולשים. כצפוי, שפעת החזירים ממשיכה להדאיג את האזרחים ברחבי העולם, וכ-2% מכל הטוויטים עסקו במחלה זו.

גם ג'ימי ויילס, מייסד האנציקלופדיה המקוונת ויקיפדיה, התייחס לנושא בטוויטר שלו, וקרא לכל המשתמשים שעוקבים אחריו, להיכנס לוויקיפדיה ולסייע בעריכת המונח SwineFlu, במטרה להרגיע את הפניקה הגוברת סביב הנושא, ולהקל על אנשים לקבל מידע אמין ורלבנטי. קהילת המשתמשים, מצידה, לא נשארה אדישה: בשעה אחת עודכן הערך "שפעת החזירים" 60 פעמים.