29 שחקנים מאירופה נרשמו לדראפט. גם עמרי כספי בפנים

ה-NBA פרסמה את רשימת 103 השחקנים שיעמידו את עצמם לדראפט שייערך ב-25 ביוני. שישה נציגים מהליגה הספרדית, חמישה מהליגה הצרפתית. שחקנים שנרשמו יוכלו להסיר מועמדותם עד 15 ביוני

חודשיים לפני דראפט 2009, הוציאה הנהלת ה-NBA את הרשימה הרשמית של 103 השחקנים שיעמידו את עצמם לבחירה בדראפט הקרוב שייערך ב-25 ביוני במדיסון סקוור גארדן בניו יורק. עמרי כספי ממכבי תל אביב הוא השחקן הישראלי היחיד שנכלל ברשימה.

מדובר ברשימה הראשונית, שממנה יכולים השחקנים הרשומים לגרוע את עצמם עד עשרה ימים לפני מועד הדראפט (15 ביוני). שחקנים שלא נכללו ברשימה הנוכחית לא יוכלו להעמיד את עצמם לבחירה בדראפט הקרוב. עבור כספי זו הפעם השנייה בה הוא נכלל ברשימה הראשונית של הדראפט. גם בשנה שעברה הוא נרשם, אלא שאז העדיף להסיר את מועמדותו מהרשימה הסופית.

מתוך 103 השחקנים, 29 הם שחקנים מאירופה ו-74 מגיעים מהקולג'ים בארה"ב. הייצוג הגדול ביותר הוא לספרד שממנה נרשמו שישה שחקנים, כולל ריקי רוביו מחובנטוד בדאלונה שמועמד על פי הערכות לבחירה באחד משלושת המקומות הראשונים. מהליגה הצרפתית מגיעים חמישה שחקנים, ארבעה מסרביה, שניים מטורקיה. ליגות עם נציג אחד: אוקראינה, רוסיה, גרמניה, אסטוניה, הונגריה, איטליה, קזאחסטן. לארבע קבוצות אירופיות יש שני נציגים ברשימה - פו אורטז, חובנטוד בדאלונה, אוניקאחה מלאגה ו-ורסאץ' הסרבית.

30 השחקנים שייבחרו בסיבוב הראשון יקבלו חוזה מובטח לשלוש שנים ב-NBA. החוזה לשחקן שייבחר במקום הראשון בדראפט עמד השנה על 4.01 מיליון דולר, וחוזה המינימום שהובטח לבחירה מספר 30 עמד על 797 מיליון דולר.

בשנה שעברה כללה הרשימה הראשונית לדראפט 91 שחקנים בלבד, מתוכם 22 ששיחקו בליגות באירופה. במועד האחרון לסגירת ההרשמה (עשרה ימים לפני הדראפט) הסירו 48 שחקנים את מועמדותם. מתוך 22 השחקנים האירופים נותרו ברשימה חמישה בלבד.