"המשבר הביא 50 מיליון אנשים לאסון כלכלי - המטרה של 'מילניום נטול עוני' נמצאת בסכנה"

כך נאמר בועידה המשותפת לפיתוח עולמי, של הבנק העולמי וקרן המטבע ; הצהירו כי בכוונתם להקל על השפעות המשבר במדינות מתפתחות, ולהקצות את המשאבים שברשותם לסיוע בשיקום הכלכלה הגלובלית

הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) הצהירו כי בכוונתם להקל על השפעות המשבר הכלכלי הגלובלי במדינות מתפתחות, ולהקצות את המשאבים שברשותם לסיוע בשיקום הכלכלה הגלובלית. כך עלה היום (שבת) בסיום הועידה המשותפת לפיתוח עולמי.

2 הסוכנויות הפיננסיות המובילות אמרו כי הכלכלה העולמית הידרדרה באופן דרמטי מאז מפגשן האחרון בועידה לפיתוח עולמי, וכי המשבר הפיננסי והכלכלי העמיד את המדינות המתפתחות בפני "אסון כלכלי" שמתבטא גם בהון האנושי של אותן מדינות.

מסקנות הועידה העלו כי המשבר גרם ל-50 מיליון אנשים להיכנס למעגל העוני, וכי היוזמה והמטרה לפיתוח וקידמה לעבר "מילניום נטול עוני", נמצאות בסכנה. "עלינו להקצות משאבים כדי להקל על ההשפעות ההרסניות של המשבר בקרב מדינות מתפתחות כדי שיוכלו לתרום לשיקום הכלכלה העולמית". נאמר בועידה.

הבנק העולמי וקרן המטבע הצהירו כי הפעולות של כל אחד מהם ישלימו זו את זו בסיוע למדינות מתפתחות להגיב ולהתמודד עם המשבר, בכך שיעזרו לגשר על הפערים הכלכליים, באמצעות הזרקת הון לכל אחד מהשווקים המתפתחים.

עם זאת, 2 הסוכנויות אמרו כי "יש עוד הרבה עבודה" ופעולות רבות נוספות צריכות להינקט. השתיים קראו לצעדים ממוקדים ולהקצאת משאבים משותפים של הממשלות המובילות לסיוע למדינות המתפתחות, ולגופים שהתחייבו לתרום כספים - קראו לעמוד בהתחייבותיהם ואף להגביר את כספי התרומה.