מדד נדל"ן כחול לבן: מניית אלרוב - תשואה של 203% מתחילת השנה

שבוע של עליות נאות עבר על מניות הנדל"ן, כשמדד כחול לבן טיפס 5% נוספים לקראת תשואה של 50% מתחילת השנה

שבוע של עליות נאות עבר על מניות הנדל"ן, כשמדד כחול לבן טיפס 5% נוספים לקראת תשואה של 50% מתחילת השנה, ומלפניו מדד הנדל"ן, עם עליה שבועית של כ-6% לקראת תשואה של 70%, בהתאמה.

כפי שהערכנו בשבוע שעבר, אלרוב ניתרה אל מעבר ל-200% תשואה, מה שגוזר לה עד כה תשואה חודשית ממוצעת של 50% לכל חודש מתחילת 2009, הישג מרשים לכל הדעות. התשואה של המניה עולה בקנה אחד עם התשואה החודשית הבולטת של מדד הבנקים, בהתחשב בעובדה שלאלרוב החזקות במניות הפועלים ולאומי.

זרוע הנדל"ן של קבוצת IDB , על שתי הנציגות שלו במדד כחול לבן, בלטו השבוע. בבית ההשקעות IBI העלו בתחילת השבוע את ההמלצה למניית נכסים ובנין ל"קנייה" מ"נייטרלי" ואת מחיר היעד ל-280 שקל מ-169 שקל - מה שנכון לסוף השבוע, עדיין מגלם פרמיה של 26.5% על שער המניה. חלק נכבד מההמלצה החיובית, שהביאה את המניה להציג את העליה החדה ביותר השבוע, נוקב בפעילות בישראל כסיבה לכך - מה שכמובן מעניק עוד נקודת חוזק למדד כחול לבן שלנו. האנליסט שי ליפמן מעריך, כי למעלה מ-90% מההכנסות נובעות מהפעילות המקומית (נדל"ן מניב של גב ים וישפרו, ייזום דירות למגורים בנווה גד חקלאות ממהדרין ונכסים מניבים נוספים, כמו קניון קריית אונו), התורמת 75% לשווי הכולל.

החברה הבת הציבורית גב ים , אגב, אחראית השבוע לתרומה הגדולה ביותר לתשואת המדד, החיובית ובכלל. המניה הגיבה בעליה שבועית של 10.2% לאחר תוצאות המכרז בו הנפיקה 248.77 מיליון שקל ברוטו באג"ח מסידרה ה' הצמודה למדד, הנושאת ריבית שנתית קבועה בשיעור 4.55%. התשואה לפדיון של סדרה זו בסוף השבוע עמדה על 5.11% לשנה.