מנכ"ל אסם על כניסת סנו לתחום המזון: "לכל אחד כדאי לעסוק במה שהוא מבין"

מנכ"ל אסם אינטרנשיונל, גד פרופר: "סנו מתמחה בענף חומרי הניקוי, והייתי מציע להם להעמיק את התמחותם בענף זה; אני מאמין ומקווה שההשפעת המשבר עלינו תהיה בשוליים ונספוג לא יותר מירידה קלה במכירות"

קבוצת אסם מגיבה לראשונה לכניסתה של חברת סנו לתחום המזון. בשיחה עם "גלובס" אומר מנכ"ל אסם אינטרנשיונל ומבעלי השליטה בקבוצה, גד פרופר, כי "סנו היא חברה רצינית מאוד. בתחום שלה היא מספר 1, ורבים וגדולים לא הצליחו להכות אותה בתחום שבו היא מתמחה. אי-אפשר ואסור לזלזל בה בשום תחום, גם אם היא החליטה להיכנס לענף המזון. אני לא יכול לאחל לה הצלחה, אבל אני חושב שכדאי לכל אחד להתעסק בתחום שבו הוא מבין, כמו שמחר אסם לא תייצר מנקה אסלות".

בהתייחס לסיכויי הצלחתה של סנו אומר פרופר: "אני חושב שהם עשויים למצוא את הכניסה לענף המזון עם החטיף החדש קראנצ'וס קשה יותר מכפי שהם ציפו. לכל ענף יש מדע, ידע ופסיכולוגיה משלו. סנו מכירה ומתמחה בענף חומרי הניקוי, ואני הייתי מציע להם להעמיק את התמחותם בענף זה. אנחנו נכבד את כניסתם לתחום המזון ונתחרה בהם".

כפי שחשף לאחרונה "גלובס", סנו נכנסה לתחום המזון באמצעות חברת אפ-טוטל קורפוריישן שבה היא מחזיקה בשליטה (50.1%), ושותפים בה גם חברת אדיגר שבבעלות פרופ' סוארי (30%) ומיכאל לובושיץ, לשעבר סמנכ"ל הסחר והתפעול בסנו (19.9%). חברת אפ-טוטל רכשה את החברות מנה י.א ומשאבים י.א, המחזיקות במפעל לייצור חטיפים בבית-שמש, תמורת 1.6 מיליון שקל ולקיחת חובות החברות בסך של כ-8 מיליון שקל נוספים.

מגבלות המותג הפרטי

בימים הקרובים ייכנסו סדרות החטיפים הראשונות של החברה למדפי רשתות השיווק, תחילה תחת המותג קראנצ'וס ובהמשך גם תחת המותגים צ'יפסונים וקורנוס.

* כיצד צפויה להשפיע על אסם חדירה של שחקנים נוספים לתחומי פעילותה במזון היבש, במקביל לחדירה של המותגים הפרטיים?

"המקום העיקרי שבו יש מקום למותג פרטי זה מחיר, כי אנשים רוצים לקנות זול יותר. אני מוטרד מכל דבר ואסור להירדם בשמירה, אבל מותג פרטי בארץ יכול להגיע לנתח שוק של 10%-15%, לא יותר. הלקוח ינסה אותו ויחזור למקורותיו, כי הוא סומך על המותג שהוא מכיר".

בהתייחס להשפעת המשבר הכלכלי על אסם אומר פרופר: "תחום המזון העממי נפגע פחות, ולכן אסם במצב טוב גם ביחס לתחום המזון. אני בטוח שתהיה ירידה מסוימת בשל האבטלה במשק מחד ובשל האפקט הפסיכולוגי מאידך. אני מאמין ומקווה שההשפעה של המשבר הכלכלי עלינו תהיה בשוליים, ונספוג לא יותר מירידה קלה במכירות. אחת הדרכים להיערך היא בחדשנות ובהתייעלות, ואנחנו נערכים".