השר כחלון מגבש הסכמות עם האוצר: "ברית המועצות" תידחה ל-2011

כזכור, האוצר רצה שהמועצה המאוחדת לרשות השנייה ולמועצת הכבלים והלוויין תקום בתחילת 2010 ; הבנה נוספת שמסתמנת היא בנושא הכנסת מפעיל סלולרי נוסף, ונראה כי משרד התקשורת יתחייב לפעול לקידום המכרז

בעקבות פגישות בין בכירי משרד התקשורת ומשרד האוצר, מסתמנים מספר שינויים בהצעות שיגיש האוצר במסגרת חוק ההסדרים. נדגיש כי הדברים עדיין לא מסוכמים לגמרי, וייתכנו שינויים בהצעות ברגע האחרון.

ההבנה הראשונה שמסתמנת היא בנושא הכנסת מפעיל סלולרי נוסף, וכאן נראה כי משרד התקשורת יתחייב לקחת את הנושא על עצמו ולממש את קידום המכרז, כך שלמשרד האוצר אין סיבה אמיתית לכפות זאת דרך חוק ההסדרים. שר התקשורת, משה כחלון, כבר הנחה את מנכ"ל משרדו, מרדכי מרדכי, להקים ועדת תדרים שתוציא לפועל את המכרז ותקבע את הקריטריונים למי שיוכל להתמודד בו.

נושא נוסף שעשוי לצאת מחוק ההסדרים הוא בעניין המועד להקמת "ברית המועצות" - המועצה המאוחדת לרשות השנייה ולמועצת הכבלים והלוויין. משרד האוצר רצה שהמועצה תקום בתחילת 2010, ואילו כחלון מבקש לדחות את הקמתה בשנה ל-2011. כחלון מבקש שאת המועצה המאוחדת הוא ירכיב מאנשי ציבור. היא תכלול 11 אנשי ציבור, ויתווספו לה 4 נציגי שלטון מהמשרדים השונים. בכך יובטח רוב לאנשי הציבור במועצה הציבורית.