מנכ"ל JP מורגן: "אנו לא זקוקים להון נוסף; נחזיר את 25 מיליארד הדולר שקיבלנו מהממשל"

ג'יימי דיימון אמר בשיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים בוול סטריט, כי "התוצאות הכספיות הקרובות של הבנקים יקזזו את ההפסדים שהם רשמו במשבר - "המערכת הבנקאית בארה"ב מסוגלת לספוג הפסדים רבים ועדיין להיות בסדר"

"הבנקים הגדולים באמריקה ימשיכו לצמוח, והתעשייה הפיננסית בארה"ב בשלה למיזוגים ורכישות חדשות". כך אמר היום (ב') מנכ"ל בנק JP מורגן , ג'יימי דיימון, בשיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים בוול סטריט.

להערכתו, המשבר הפיננסי ימשיך לתת אותותיו בקרב הבנקים והמוסדות הפיננסיים, בתקופה הקרובה לפחות, אך עם זאת, אינו שולל מהלך של מיזוג גם בבנק שבניהולו, במהלך שיוביל לפתיחת סניפים חדשים והתרחבות.

דיימון מציין, כי 19 הבנקים הגדולים, שנכללים ב"מבחני הלחץ", מרכזים בינהם חצי מפעילות ההלוואות וניהול הפיקדונות בארה"ב, משמעות הדבר היא כי כל שאר 8,000 המוסדות הפיננסיים האמריקנים מרכזים את החצי השני, ולא מן הנמנע כי חלק מהם לא ישרוד בעתיד את תנאי השוק המאתגרים.

למרות המשבר הפיננסי הנוכחי, דיימון מאמין כי התוצאות הכספיות הקרובות של השחקנים המרכזיים במגזר הפיננסי, יקזזו את ההפסדים שהם רשמו במשבר. "המערכת הבנקאית בארה"ב מסוגלת לספוג הפסדים רבים ועדיין להיות בסדר". אמר.

דיימון לא הגיב לשאלות אודות תוצאות מבחני הלחץ בחברתו, אך אמר כי "JP מורגן לא זקוק להון נוסף כדי לעמוד בדרישות הממשל, וכי הבנק אף פועל להחזיר לממשל האמריקני את כספי הסיוע שקיבל במסגרת תוכנית הסיוע למגזר הפיננסי (TARP) כ-25 מיליארד דולר בהקדם האפשרי.

דיימון סיכם ואמר כי "ישנה תפיסה מוטעית בשוק, כי הבנקים לא מלווים כספים, זה ממש לא נכון - אם תסתכלו על נתוני ההלוואות בשני הרבעונים האחרונים, תראו שהם עלו משמעותית".