לנתניהו לקח חודש ימים להוביל את החשיפה התקשורתית בקרב חברי הממשלה החדשה

יפעת מחקרי מדיה: שר האוצר יובל שטייניץ במקום השני ; הליכוד מוביל בהיקף החשיפה מול המפלגות האחרות ; את הרשימה בכללותה סוגר השר במשרד ראש הממשלה, משולם נהרי, שכלל לא התראיין לתקשורת

בתום 30 יום לממשלה החדשה - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שולט ללא עוררין בחשיפה התקשורתית ברדיו ובטלוויזיה של הממשלה החדשה ושריה. במהלך החודש הראשון להיותו ראש הממשלה זכה נתניהו ל-136 הופעות ברדיו ובטלוויזיה - כך עולה מבדיקה שערכה חברת יפעת מחקרי מדיה בנושא החשיפה התקשורתית.

במקום השני מדורג שר האוצר, יובל שטייניץ, עם 69 הופעות; ובמקום השלישי שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, עם 55 הופעות. את הרשימה בכללותה סוגר השר במשרד ראש הממשלה, משולם נהרי, שכלל לא התראיין לתקשורת במהלך 30 הימים הראשונים לממשלה החדשה.

בנושא החשיפה התקשורתית האלקטרונית של המפלגות עולה מהבדיקה כי הליכוד מובילה עם 383 הופעות, ישראל ביתנו רושמת 86 הופעות, מפלגת העבודה 74 הופעות, וש"ס הופיעה 15 פעמים בתקשורת האלקטרונית. יהדות התורה נמצאת מאחור עם 7 הופעות, והבית היהודי עם 3 הופעות.

ליברמן פופולרי בטלוויזיה

עוד עולה מהבדיקה כי ערוצי הטלוויזיה אהבו לסקר את השר ליברמן, שכ-37 מתוך 55 ההופעות שלו בתקשורת האלקטרונית היו במדיה זו. בניגוד למחקרים קודמים בהם לא בלטו השרים לאיכות הסביבה, במקום החמישי מתברג השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן עם 36 הופעות תקשורתיות.

שר הביטחון וסגן ראש הממשלה, אהוד ברק, נמצא במקום הרביעי בטבלה עם 44 הופעות תקשורתיות; וסילבן שלום, המכהן כשר לפיתוח אזורי ופיתוח הנגב, במקום השישי עם 31 השמעות.

השרים החדשים הצליחו גם הם להתבלט בתקשורת. כך, למשל - שר התחבורה, ישראל כץ, מדורג במקום השביעי עם 23 הופעות; וגדעון סער, שר החינוך, מדורג במקום השמיני.