זכיינית ערוץ 2 רשת מבקשת להעלות את מחירי זמן האוויר לפרסום ב-10%

בחברות המדיה לא מתרגשים: "אף אחד לא מתייחס ברצינות למחירונים, עם הזכייניות זה תמיד עניין של מו"מ" ; רשת: "העלנו את המחיר דרסטית כי רמת הביקושים הולכת וגוברת"

זכיינית ערוץ 2 רשת מנסה להעלות מחיר בשיעור של כ-10% בהשוואה של מאי אל מול חודש מארס - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי רשת העבירה לחברות המדיה באחרונה מחירון חדש המפרט את המחירים שהיא דורשת.

כך, למשל, מבקשת רשת עבור פרסום בשעות צפיית השיא (פריים טיים) 1,600 שקל לנקודה בתוכניות רגילות, 1,800 שקל לנקודת רייטינג בתוכנית "אחד נגד מאה", ו-2,000 שקל בתוכנית "המרוץ למיליון". תמורת שידור תשדיר במשחקי הכדורגל מבקשת רשת מחיר פיקס של 44 אלף שקל.

יצויין כי באופן מסורתי החודש שבו חל חג הפסח נחשב לחודש בעל ביקושים נמוכים לפרסום, ואחריו מגיעה בדרך-כלל עליית מחיר. עם זאת, המחיר שמבקשת רשת משקף עליית מחיר אף מעבר לירידה שנרשמה בחודש אפריל.

בחברות המדיה מציינים היום (ה') כי רשת אינה היחידה שמנסה להעלות מחירים עם תום החג. מהלכים דומים נוקטת גם זכיינית ערוץ 2 קשת, ששמרה באופן יחסי על מחירים גבוהים גם לאורך התקופה החלשה, וכן בערוץ 10.

עם זאת, בחברות המדיה לא מתרגשים: מדובר במהלך צפוי, אומרים שם היום. "זה לא משהו לא שגרתי, לא מדובר במהפכות", אומר שלא לייחוס בכיר בתעשייה. "מארס הוא תמיד יותר זול ממאי. מאי-יוני-יולי - חודשי הקיץ הם תמיד החודשים היקרים ביותר בשנה. המחיר נגזר בסופו של דבר מהרייטינג, והיות ויש ביקושים גדולים ורייטינג נמוך - המחיר עולה".

בכיר אחר אומר: "אף אחד לא מתייחס ברצינות למחירונים, עם הזכייניות זה תמיד עניין של משא-ומתן. אפריל היה חודש חלש והמחירים ירדו, ואך טבעי הוא שמאמצע מאי המחירים יעלו כמו בכל שנה".

עם זאת, יש כאלה הסבורים כי המהלך של רשת הוא מעט דרמטי מדי. "אין לי מושג באיזה עולם הם חיים", אומר בכיר אחר. "קשה לי להאמין כי בשלב זה יהיה מי שישלם את המחירים האלה".

אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל רשת, אומר היום בתגובה: "אכן העלנו מחירים. העלייה ממארס היא של 10% ומול אפריל 15%. עשינו עליית מחיר דרסטית מבחינתנו, כי רמת הביקושים הולכת וגוברת, ההוצאה על תוכן גבוהה, המוצר הולך ומשתפר, ואין סיבה שלא נדרוש את המחיר הראוי מבחינתנו למוצר המסוים שאנו מוצאים לשוק".

המחירון החדש של רשת

* 1,600 שקל לנקודת רייטינג עבור תוכניות בפריים טיים

* 1,800 שקל לנקודת רייטינג עבור התוכנית "אחד נגד מאה"

* 2,000 שקל לנקודת רייטינג עבור התוכנית "המרוץ למיליון"

* 44,000 שקל עבור תשדיר במשחקי הכדורגל