סופית: יוני שסטוביץ רוכש את חלקו של אחיו מיקי בחברה ב-25 מיליון דולר

האחים קיימו בימים האחרונים התמחרות ; העסקה משקפת לחברה שווי של 50 מיליון דולר, בניכוי החובות הקיימים ; יוני שסטוביץ מכחיש בתגובה את העסקה: "היום סוכם שאני מנהל את העסק, אך אין שום שינוי בבעלות"

עכשיו זה סופי: יוני שסטוביץ רוכש את חלקו של אחיו מיקי בחברת השיווק וההפצה המשפחתית שסטוביץ, תמורת כ-25 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס". שני האחים קיימו בימים האחרונים תהליך התמחרות (במב"י). העסקה משקפת לחברה שווי של 50 מיליון דולר, בניכוי החובות הקיימים.

כזכור, לפני כשבועיים פורסם ב"גלובס" כי האחים יוני ומיקי שסטוביץ צפויים להחליט בקרוב מי מביניהם ירכוש את חלקו של אחיו בחברה. כיום יוני מנהל את תחום הטואלטיקה בשסטוביץ, ואילו מיקי מנהל את תחום הקוסמטיקה.

יצויין כי הסכם דומה כבר נערך בין השניים לפני כשנתיים, כאשר כבר אז יוני היה אמור לרכוש את חלקו של מיקי בחברה, ואולם בסופו של דבר ההסכם לא יצא אל הפועל.

חברת שסטוביץ נוסדה על-ידי שמעון שסטוביץ, אביהם של מיקי ויוני, ב-1954. החברה היא יבואנית ומשווקת של מותגים רבים בתחומי הטואליקה והקוסמטיקה, ויש לה גם מותגים בתחום המזון. בשיא עמד מחזור מכירותיה של החברה על כמיליארד שקל, ולפי הערכות המחזור הכספי הנוכחי עומד על 700 מיליון שקל בשנה בלבד.

לאורך מרבית השנים, עיקר פעילות החברה נבעה מהמותגים ג'ילט קולגייט ופלמוליב - מותגים שהיו מקור ההכנסה העיקרי של החברה ומרכז הרווח העיקרי. מותגים אלה העניקו לחברה גם את הכוח הגדול שלהם מול הקמעונאים. עם השנים איבדה החברה חלק מהמותגים, כאשר בשנת 2007 איבדה את ג'ילט - שהיה המותג המרכזי של החברה והאחראי לכרבע מהכנסותיה. מותג בולט נוסף שאיבדה החברה הוא לנקום.

איבוד המותג ג'ילט הוא גם חלק מתהליך ארוך מעט יותר שבו חל שינוי מהותי במשקל של כל אחד מתחומי פעילותה העיקריים של החברה. תחום הקוסמטיקה, שלפי הערכות היה הפסדי לאורך השנים, הפך ב-3 השנים האחרונות למרכז הרווח של החברה.

מיקי שסטוביץ מוכר כאיש העולם הגדול, אדם פרזנטטיבי במיוחד, שהצליח לפתח קשרים בינלאומיים ולקבל את הזיכיון למותגים בינלאומיים בתחום הקוסמטיקה. מותגים בולטים של החברה בתחום הם דקלאור, קריטה, רבלון, סיסלי, איסי מיאקי וכן איב סאן לורן, שאותו החברה עומדת לאבד בקרוב בעקבות רכישת החברה-האם על-ידי לוריאל העולמית.

כעת, כאשר מיקי מוכר את חלקו בחברה, יצטרך יוני לעשות מאמץ כדי לשמור על מותגי הקוסמטיקה שהיו בנויים עד היום על הקשרים האישיים שיצר מיקי.

יוני שסטוביץ מכחיש בתגובה את העסקה ואומר: "עד עכשיו היינו מנכ"לים משותפים, והיום סוכם שאני מנהל את העסק. אין שום שינוי בבעלות". לא ניתן היה להשיג את תגובתו של מיקי שסטוביץ לידיעה.