"רוני רון אמר לי: 'אם אתה רוצה להעלים משהו, צריך לשים אותו בירקון'"

לאחר חיפושים ארוכים בירקון וחלופה של האשמות הדדיות נפתח הבוקר משפטם של רוני רון ומארי פיזם, סבה ואמה של הילדה רוז המואשמים ברציחתה ; את הדברים אמר חברו של רוני רון, עד מטעם התביעה, בפתח משפטו

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

לאחר חיפושים ארוכים בירקון, הגשת כתב אישום לא מפורט, התפטרות עורכת הדין וחלופה של האשמות הדדיות - נפתח הבוקר (א'), אחרי דחייה ארוכה, משפטם של רוני רון ומארי פיזם, סבה ואמה של הילדה רוז המואשמים ברציחתה.

"רוני היה גאה ברוז ולעיתים דיבר עליה", סיפר הבוקר חברו של רוני רון, ליאור מסלאווי, עד מטעם התביעה בפתח משפטו של הסב שמואשם ברצח נכדתו. מסלאווי עבד עם רון במשאית זבל בתל-אביב. "היא היתה מוקפדת והתלבשה יפה", תיאר מסלאווי את רוז.

ראשון עלה לדוכן העדים שוטר אשר חקר את רון בנושא הרצח של רוז. אחריו עלה חבר ילדות של רון, נאור בן-אפרים. בעדותו תיאר בן-אפרים את רון כ"חבר טוב", וסיפר שאף עבד אצלו זמן קצר לפני שנעצר. עוד סיפר כי בהתחלה לא ידע כי זוגתו החדשה של חברו היא אשת בנו, אך לאחר מכן התרשם כי לרון היה חשוב שרוז תהיה עם אמה.

"כשנפגשנו הוא ביקש ממני כסף כדי להיאבק על החזרת רוז לאמה", סיפר בן-אפרים. הוא הוסיף כי אמו של רוני התקשרה אליו וסיפרה לו כי היא ורוני בסכסוך והוא אינו מראה לה את הילדה. "היא ביקשה ממני לא לספר לו שהיא התקשרה", אמר, "וטענה שהיא פוחדת".

העד נזכר לאחר מכן במשפט גורלי שרוני אמר לו בעבר: "אם אתה רוצה להעלים משהו, צריך לשים אותו בירקון".