יו"ר ועד עובדי מס הכנסה: "מבחינתי שהמשטרה תקים מה שהיא רוצה. אני לא מוכן לסכן את העובדים שלי"

עובדי מס הכנסה מסרבים להתמודד עם הפשיעה המאורגנת בהיעדר הגנה ; יו"ר הוועד, טלחום פרידלוב, התייחס לפרסומים לפיהם השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, יוזם הקמת גוף "עוקף רשות הסמים" בתוך המשטרה

"מבחינתי שהמשטרה תקים מה שהיא רוצה. אני לא מוכן לסכן את העובדים שלי". כך אומר יו"ר ועד העובדים של עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב, בהתייחס לפרסומים לפיהם השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, יוזם הקמת גוף "עוקף רשות הסמים" בתוך המשטרה. זאת על רקע התנגדותם של עובדי מס הכנסה, להתמודד מול הפשיעה המאורגנת, בהיעדר הגנה.

עובדי מס הכנסה מזה תקופה ארוכה, מסרבים לקחת חלק במאבק בפשיעה המאורגנת, בהיעדר ביטוח לחוקרים ובהיעדר תקציב. בסופו של מאבק ממושך, הסכים ראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט, להעניק לחוקרי מס הכנסה תוספת של 10 מיליון שקל, מעבר ל-30 מיליון שקל שהובטחו לכלל העובדים, וזאת לצורך שילובם במאבק בפשיעה המאורגנת. אלא שהממונה על השכר, אילן לוין, התכחש להתחייבות הזו, בטענה שהיא ניתנה ביום האחרון לכהונתו של אולמרט כראש הממשלה, וככזו, היא חסרת תוקף.

על רקע זה, מסרו העובדים בשבוע שעבר הצהרה לוחמנית ובלתי מתפשרת, בדבר פתיחה בעיצומים, הפוטנציאלים להתפתח לשביתה מלאה. ברגע האחרון התערב יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בעצמו יו"ר ועד עובדי מס הכנסה בעברו, והעובדים נעתרו לדחות את תחילת העיצומים ליום רביעי האחרון. ושוב, רגע לפני השעה היעודה, נעתרו העובדים לבקשותיו של עיני, לדחות את העיצומים עד לאחר סיום דיוני התקציב.

לטענת יו"ר הוועד פרידלוב, הוא בכלל לא בטוח שהמשטרה יכולה לטפל בעבירות מס. פרידלוב: "פקודת מס הכנסה לא יכולה להעביר את הסמכויות לחקור בעבירות מס, לשוטרים או לאחרים. הפקודה לא נותנת שיניים לכל אחד ואחד. מבחינתי, דבר כזה הוא דווקא לטובה. אני לא אסכן את העובדים שלי, שיחקרו את אנשי הפשע המאורגן מבלי שיש להם ביטוח ומבלי שיקבלו על כך תמורה. אני הסמכתי בזמנו להקים יחידה נפרדת שתבצע את העובדה הזו, אך האוצר בסוף חזר בו".

נושא המאבק בפשע המאורגן, היה אחד הנושאים המרכזיים בדו"ח מבקר המדינה בשבוע שעבר. המבקר מתח ביקורת על שלושת הגורמים האמורים על הטיפול בפשיעה המאורגנת: "המשטרה, רשות המסים והפרקליטות, ומותח ביקורת על שיתוף הפעולה הקלוקל. בין היתר מציין המבקר כי סירוב עובדי מס הכנסה להשתתף במאבק, סיכל המשך שיתוף פעולה בין הגופים בנושא זה.