Jobinfo: גידול בביקוש למנהלי מכירות; ירוויחו עד 20 אלף שקל בחודש, לעומת 35 אלף לסמנכ"לים

סמנכ"לית השיווק והפיתוח העסקי ב-Jobinfo, עפרה עפגין-חדד: "החברות מגלות כיום גמישות רבה במתן כותרת תפקיד. כך ניתן למצוא בתחום זה סמנכ"ל שכפוף ל... סמנכ"ל"

חברת ההשמה Jobinfo מדווחת על עלייה בביקושים למנהלי מכירות. עפרה עפגין-חדד, סמנכ"לית השיווק והפיתוח העסקי בחברה: "מתחילת רבעון שני השנה אנו עדים לעלייה בביקושים למנהלי מכירות ובעיקר למנהלי מכירות לשווקים בינלאומיים. לצד הדרישה המוגברת למנהלים אלה ניתן לראות החמרה בדרישות של החברות בגיוס מועמדים חדשים, בעיקר לתפקידי סמנכ"ל מכירות".

- אלו תכונות מחפשות החברות במועמדים כאלה?

"מעבר לכל הדרישות המקצועיות והאישיותיות, נדרש המועמד לניסיון והתמודדות מוכחים של ביצוע עסקאות בהיקפים של עשרה מיליון דולר לפחות, התמחות והיכרות עמוקה עם טריטוריה ספציפית. המטרה המרכזית של גיוסים אלה היא לחזק משמעותית את מערך צוות המכירות של הארגון, ולכן ישנה עלייה ברף הדרישות שהציבו החברות לגיוסים אלה".

עפגין-חדד מציינת כי החברות מגלות כיום גמישות רבה במתן כותרת תפקיד. אם ימצא מועמד ראוי והחברה מאוד תרצה בו, היא תהייה מוכנה לתת לו כותרת תפקיד בכירה ממה שתוכנן מלכתחילה. כך ניתן למצוא בתחום זה סמנכ"ל שכפוף ל... סמנכ"ל.

עפגין-חדד: "רמות השכר לתפקידי המכירות תלויה באופן ישיר בדרג התפקיד, גודל החברה והתחום בו היא פועלת. אולם, בעקבות המשבר, צומצמו הפערים בין רמות השכר של סמנכ"לי מכירות, דירקטורים ומנהלי מכירות. רמות השכר למנהלי מכירות יגיעו עד 20 אלף שקל, דירקטורים עד 30 אלף שקל וסמנכ"לים - עד 35 אלף שקל. בחלק גדול מהסכמי השכר קיימת הבנה שבימים אלה שכר הבסיס נמוך מהרגיל, אך בתמרוץ על המכירות החברות נכונות להיות יותר נדיבות".