רשות ניירות ערך מרחיבה את החקירה נגד חברת מטיס קפיטל

בתוך כך מנסים בעלי השליטה בחברה, אמנון ברזילי ומוני הראל, למכור את השליטה בה ■ מטיס נסחרת כעת לפי שווי של 130 מיליון שקל וההערכות הן כי העסקה צפויה לצאת לפועל בפרמיה משמעותית ■ ברזילי והראל מכחישים את הדברים

שבועיים לאחר שרשות ניירות ערך פשטה על משרדי חברת מטיס קפיטל , הנמצאת בשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, ל"גלובס" נודע שהרשות מרחיבה את החקירה והשבוע טסים לרומניה מטעם הרשות במטרה לראיין גורמים המעורבים בפרשת מכירת בתי מלון למטיס קפיטל. ברשות ני"ע העדיפו שלא להגיב על הדברים.

במסגרת הפשיטה על משרדי החברה ברחוב המסגר בתל-אביב, החרימה הרשות מסמכים שונים בחשד לביצוע עבירות על חוק ניירות ערך. הטענה הנבדקת כעת נוגעת לעמלות שאחיינו של אמנון ברזילי קיבל מתיווך בעסקאות בהן רכשה מטיס קפיטל בתי מלון ברומניה ובאוסטריה.

נושאים בבדיקה

נושאים אחרים הנבדקים על ידי הרשות הם: תנאי העסקה של בכירים בחברה, תשלומים לקבוצות הכדורגל הפועל תל-אביב והפועל פתח-תקווה וחוזה עם מוסך של קרוב משפחה של המנכ"ל לשעבר, איציק כהן. הפרשות נחשפו במסגרת הסכסוך בין בעלי השליטה בחברה ברזילי והראל שהטיחו האשמות האחד בשני.

במקביל, ל"גלובס" נודע כי ברזילי והראל מנהלים מגעים למכירת השליטה בחברה. השניים מכחישים את דבר המגעים.

מטיס קפיטל נפטרה במהלך 2008 מעסקים בתחום השכרת הרכב והליסינג שהסבו לה הפסדים כבדים וכיום אחזקתה העיקרית היא 50% מיפנאוטו, יבואנית סובארו. השותפה של מטיס בעסקי יפנאוטו היא מיראז' של גד זאבי המחזיקה ב-50%.

מקורבים למטיס קפיטל סירבו למסור פרטים כיוון שמדובר בחברה ציבורית, אך ציינו כי במידה ותיסגר העסקה, היא תבוצע לפי שווי גבוה בהרבה מהשווי בבורסה העומד היום על 130 מיליון שקל בלבד. מניית מטיס עלתה אמנם בכ-90% מתחילת השנה, אך ברזילי והראל נכנסו להשקעה בחברה לפי שווי של 180 מיליון שקל בתחילת 2008 והם לא מתכוונים לצאת בהפסד.

מטיס קפיטל עדיין לא פרסמה את הדו"חות לרבעון הראשון של השנה. את השנה החולפת סיימה עם ירידה של 19% בהכנסות ל-447.7 מיליון שקל ובשורה התחתונה נרשם הפסד של 87 מיליון שקל לעומת רווח של 6 מילין שקל בתקופה המקבילה. ההפסד נבע בעיקר מהפסקת פעילויות של החברה בתחומים של השכרה וליסינג של רכבים.