מסתמן: הרחבת תוכנית ויסקונסין תישאר בחוק ההסדרים

זאת, בכפוף לתוספת תקציב לשירות התעסוקה ולשמירה על זכויות העובדים ■ שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, דורש כי הרחבת התוכנית לפריסה ארצית תיעשה בהדרגה - בשנתיים-שלוש הקרובות

על פי הדיונים שהתקיימו בין משרד האוצר לשר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, מסתמן כי הרחבת תוכנית ויסקונסין תישאר בחוק ההסדרים. אולם, לבן אליעזר תישמר הזכות לדחות את יישום התוכנית אם יתברר לו עד לאישור התקציב בכנסת, כי לא התקיימו מספר התניות.

ההתניה הראשונה היא כי בתוך חודש ייחתם הסכם קיבוצי שיבטיח את זכויות עובדי שירות התעסוקה, שעלולים להיפגע מהרחבת תוכנית ויסקונסין. ההתניה הנוספת היא כי עד אישור התקציב בכנסת יתווסף לתקציב שירות התעסוקה כ-50 מיליון שקל, זאת כדי להתמודד עם גל הפיטורים במשק.

בן אליעזר דורש כי הרחבת התוכנית לפריסה ארצית תיעשה בהדרגה, כך שתגיע ליישום מלא רק בעוד שנתיים-שלוש. במשרד האוצר, לעומת זאת, מבקשים לדבוק בלו"ז המקורי, לפיו פריסה מלאה תתבצע עד סוף 2010.

בדיונים על הרחבת ויסקונסין השתתפו גם נציגי ההסתדרות, שביקשו להבטיח את עתידם של עובדי שירות התעסוקה. 600 העובדים חוששים כי המדינה תבקש לפטר רבים מהם לאחר הרחבת התוכנית, זאת משום שמרבית "הלקוחות" של שירות התעסוקה הם מקבלי הבטחת הכנסה - אותם אנשים שאמורים לעבור למרכזים הפרטיים של תוכנית ויסקונסין.

גם במשרד האוצר וגם במשרד התמ"ת הדגישו כי עדיין אין סיכומים סופיים, וכי "הכל יכול להתהפך בישיבת הממשלה".