תנובה מנהלת מו"מ לרכישת חברת הוד חפר לפי שווי של 30 מיליון שקל

עיקר פעילותה של הוד חפר הוא בשחיטה ושיווק פטם והודו ■ העסקה הצפויה היא חלק מהאסטרטגיה של בעלי תנובה להרחיב את פעילותה בעסקים מרכזיים, במקביל ליציאה מתחומים לא רווחיים

קבוצת תנובה מרחיבה את פעילותה בתחום העוף והפטם. ל"גלובס" נודע כי חברת א.ת, הנמצאת בבעלות משותפת של תנובה וחברת אמבר שבשליטת קבוצת גרנות, הכוללת 39 קיבוצים ומושבים שיתופיים, מנהלת משא-ומתן לרכישת חברת הוד חפר, לפי שווי של כ-30 מיליון שקל.

העסקה הצפויה היא חלק מהאסטרטגיה שמובילים בעלי תנובה, אייפקס ומבטח שמיר , להרחיב את פעילותה של תנובה בעסקים מרכזיים, במקביל ליציאה מתחומי פעילות לא רווחיים.

חברת הוד חפר עצמה נמצאת אף היא בבעלות אמבר, שותפתה של תנובה בחברת א.ת. הוד חפר חתמה את 2008 עם מחזור מכירות של 495 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של החברה (400 מיליון שקל) הוא בשחיטה ושיווק פטם והודים. לחברה משחטה בעמק חפר עם שני קווי ייצור נפרדים לפטם והודו, עם כושר ייצור כולל של 40-45 אלף טון בשנה. החברה הנמנית על המשחטות הבינוניות המובילות בארץ, מוכרת את רוב התפוקה כתוצרת טרייה.

בנוסף, לחברה מפעל לייצור נקניקים, המניב הכנסות שנתיות של כ-30 מיליון שקל, וכן מפעל "פסדים" לייצור קמח ושמן לבעלי-חיים, המניב הכנסות של כ-15 מיליון שקל בשנה.

הבעיה הגדולה של הוד חפר היא בעובדה שמחצית התוצרת שלה בתחום השחיטה הוא מתרנגול הודו. בעוד שבעבר ענף ההודים נהנה מרווחיות גבוהה בשל פעילות יצוא לאירופה, הרי שבשנה האחרונה הוא הפך להפסדי בשל עצירת הייצוא.

שוק הפטם וההודו מגלגל כ-7 מיליארד שקל בשנה במחירי צרכן. במחירי יצרן מדובר בסכום נמוך יותר העומד על כ-5 מיליארד שקל בשנה וכולל הן את המוצרים הטריים (עיקר השוק) והן את המוצרים הקפואים והמעובדים.

הוד חפר אישרו בתגובה את קיום המשא-ומתן, והוסיפו כי "העסקה תצא לפועל רק אם יתקיימו תנאים נאותים".

מקבוצת תנובה נמסר בתגובה כי "א.ת בוחנת הזדמנויות אסטרטגיות שונות בענף".