התקדמות בהסדר החוב בגמול השקעות: מחזיקי האג"ח הצביעו בעד דחיית תשלום הקרן והריבית הקרוב

מחזיקי אג"ח א' הסכימו לדחיית תשלום של כ-100 מיליון שקל לסוף החודש ■ דיון בהסדר חוב שפורסם בחלקו יתבצע באסיפה שתתקיים בימים הקרובים לאחר שהמתווה המלא והמפורט יותר יפורסם בימים הקרובים

התקדמות בהסדר החוב עם חברת גמול השקעות , שבשליטת ליאון רקנאטי - מחזיקי אג"ח א' הצביעו היום (ד') בעד אישור דחיית תשלום הקרן והריבית הקרוב לסוף החודש - כ-100 מיליון שקל. דיון בהסדר חוב שפורסם בחלקו יתבצע באסיפה שתתקיים בימים הקרובים לאחר שהמתווה המלא והמפורט יותר יפורסם בימים הקרובים.

בנציגות מחזיקי האג"ח חברים אודי קושל ממגדל שוקי הון, אבי שוויצר מהראל פיא ועמיחי בומבך ממנורה-מבטחים. דחיית המועד הקובע של תשלום הריבית והקרן הוא טכני, אך חשוב כיוון שאם אין דחייה רשמית - הבורסה גורעת את הנייר מהמסחר הרגיל בבורסה.

גמול השקעות נקלעה למשבר וכיום בקופתה רק 100 מיליון. ממתווה ההסדר עולה כי תשלום החוב יחולק לארבעה שלבים. מחזיקי האג"ח צפויים לקבל 110 מיליון שקל, חלקם במזומן וחלקם יופקדו בפיקדון. כמו כן יומרו 60 מיליון שקל מהחוב תמורת 32% ממניות החברה. חישוב ההמרה בוצע לפי שווי חברה של 188 מיליון שקל, הגבוה ביותר מפי 4 משווי השוק הנוכחי של גמול. רקנאטי, המחזיק כיום ב-71.5% ממניות החברה, ידולל ל-51%, ולבד מכך יוותר גם על אג"ח של גמול בהיקף של 16 מיליון שקל בה הוא מחזיק.

יתרת החוב, העומדת על 210 מיליון שקל, יירשם לסדרת אג"ח אחת. הסדרה תיפרס ל-9 שנים, כאשר קרן האג"ח תחל להיפרע עוד ארבע שנים. באפשרות החברה לדחות את אחד מתשלומי הקרן. כמו כן, ישועבדו לטובת מחזיקי האג"ח 49% ממניות החברה הבת גמול נדל"ן, וכן ישועבדו לטובתם נכסים נוספים.