יו"ר האופוזיציה ציפי לבני תוקפת את התקציב: "התקציב רע לתפארת; ביבי איבד את הברקסים"

בישיבת סיעת "קדימה" אמרה לבני: "ביבי נכנע ללחצים ויחד איתו הוא מחליש את היכולת של ישראל שנכנסה למשבר הכלכלי חזקה יחסית, להתמודד איתו וזה בלתי נסלח" ■ היום אושר תקציב המדינה בממשלה

בפתח ישיבת סיעת "קדימה" בכנסת שנועדה לדון בתקציב לקראת הנחתו של שולחן הכנסת אמרה יו"ר הסיעה, ח"כ ציפי לבני: "הממשלה עומדת לאשר תקציב, והתקציב רע לתפארת".

"בחסות המחטף החוקתי, אחרי שמינו סגני שרים לשום דבר, אחרי שנתנו להם עשרות עוזרים ג'ובים, אנשים שיקבלו כסף בלי לעשות כלום, עכשיו הם רוצים להצביע בוועדות הכנסת", טענה לבני.

"בשיטה הדמוקרטית יש הפרדת רשויות מחוקקת הכנסת ומבצעת. אבני יסוד. נכון שסגני שרים לענייני כלום באמת לא מבצעים שיחזירו לכנסת בלי כל העוזרים והמלווים על חשבון הציבור", אמרה לבני.

"יש לנו ויכוחים עם הממשלה על נושאים רבים אבל בקולי אמרתי שבכל מה שנוגע להתמודדות עם המשבר הכלכלי נתמוך בצעדים הנכונים נהיה אופוזיציה אחראית אבל אין בישראל ממשלה אחראית - לא בדרך ההתנהלות תרבות של שקר, מניפולציה, חולשה וזיגזג ולא בתוכן: לעזאזל הציבור הכללי, מעמד הביניים שתורם למדינה הזאת, לא השכבות החלשות, יחי הסקטורים הפוליטיים וההישרדות הפוליטית".

"הממשלה נבחרה על רקע משבר כלכלי קשה" אמרה. "הציבור מבין את זה. הציבור, מי שיש לו, היה גם מוכן לתרום מכיסו אם היה יודע שהמטרה ראויה: הצלת המשק, יצירת מקומות עבודה, עזרה למובטלים הם אלה שצריכים לשרוד במשבר. הציבור לא יסבול שלוקחים מכיסו לצורך הישרדות של ראש ממשלה".

"מה שבלתי נסלח הוא שביבי יודע בדיוק מה המשמעות של ההתנהלות שלו. ביבי נכנע ללחצים ויחד איתו הוא מחליש את היכולת של ישראל שנכנסה למשבר הכלכלי חזקה יחסית, להתמודד איתו וזה בלתי נסלח", הוסיפה.

"לדבר עם ההסתדרות והמעסיקים זה נפלא,אך לתת להם וטו זה אובדן שליטה. שבוע אחד הממשלה מאשרת תקרת הוצאה 1.7 שבוע אחרי זה היא פורצת כל קו אדום ל3%", ציינה.

"איך ביבי קרא לתכנית שלו- בלימה ותנופה?", הוסיפה. "מסתבר שביבי איבד את הברקסים ויותר חמור מזה - אין אף אחד שיושב ליד ההגה. מהיום המלחמה עוברת לכנסת".