הערכות ברשות השידור: כל עובד שיפרוש מרצון יפוצה במיליון שקל בממוצע

ועדת הכלכלה של הכנסת ביקשה מהשר הממונה על רשות השידור, יולי אדלשטיין, להציג את עמדת הממשלה לגבי שינוי המוסדות ברשות ■ רשות השידור התחייבה כי תשקיע בשנת 2010 כ-65 מיליון שקל לפחות בהפקות מקור

"שידור ציבורי בישראל הוא חיוני, ומטרתה של הרפורמה ברשות השידור היא לחזק אותו", כך אמר היום (ד') יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, במסגרת דיון שערכה הוועדה בנושא הרפורמה ברשות השידור. הוועדה קבעה כי על הרפורמה להתבצע תוך שמירה על זכויות העובדים ובהידברות איתם.

הוועדה ביקשה מהשר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין, להופיע בהקדם בפני הוועדה כדי להציג את עמדת הממשלה לגבי התיקון לחוק רשות השידור, שעיקרו שינוי מבנה המוסדות העיקריים ברשות.

הרשות התחייבה בפני היוצרים

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, ויו"ר רשות השידור, משה גביש, הציגו את עיקרי הרפורמה, וגביש העריך כי כל עובד שיפרוש מרצון יפוצה בממוצע במיליון שקל.

במהלך הדיון שנקבע בשל הכוונה להניע את הרפורמה קדימה, פרץ ויכוח בין ועד העובדים לבין הנהלת רשות השידור. בנוסף נקבע דיון נוסף, וזאת לאחר שאדלשטיין לא נכח בדיון שנערך הבוקר, זאת בשל ישיבת הממשלה בעניין התקציב שנערכה אמש (ג') והתעכבה כמעט עד לשעות הבוקר.

במקביל, כחלק מהמאמצים שנעשו על-ידי רשות השידור בימים האחרונים מול משרד האוצר, העביר יו"ר רשות השידור, משה גביש, לפני כיומיים מכתב התחייבות לארגוני היוצרים, בו כתב כי בעקבות סיכום בין רשות השידור לבין משרד האוצר בעניין רכישה של הפקות מקור חיצוניות בשנים הבאות, מתחייבת רשות השידור כי בשנת 2010 יוצאו להפקות מקור חיצוניות על-ידי רשות השידור סכום של 65 מיליון שקל לפחות.

עוד נמסר כי בשנת 2011 יעמוד הסכום על 70 מיליון שקל לפחות, ובשנת 2012 יעמוד הסכום על 95 מיליון שקל לפחות.