צבי סטפק בפסגת שוק ההון: "גם אם יהיה תיקון לתיקון לא נגיע לתחתית; ממליץ להשקיע 25% במניות ו-30% באג"ח קונצרניות"

"אני ממליץ להשקיע על מניות היתר בישראל ועל המניות בארה"ב וסין" ■ לכל הידיעות מפסגת שוק ההון של "גלובס"

"גם אם יהיה תיקון לתיקון לא נגיע לתחתית. הייתי ממליץ להשקיע 25% באפיק המנייתי, 30% באג"ח קונצרני, 30% באג"ח ממשלתי ואת היתרה במט"ח - שאפשר גם לוותר עליו. אני ממליץ להשקיע במניות היתר בישראל ובמניות בארה"ב ובסין" - כך אמר צבי סטפק, מנהל ההשקעות הראשי במיטב, בפאנל "להשקיע בלי לשקוע" בפסגת שוק ההון של "גלובס" בשיתוף עם BDO זיו האפט, שמתקיימת היום (ד') בת"א.

תמיר פורת, מנכ"ל כלל פיננסים ניהול תיקי השקעות אמר: "התיק השכיח הוא תיק עם חשיפה של כ-20% ומעלה כשבפורטפוליו המניות אפשר למצוא המלצות לרכישה גם של מניות בינוניות שנמצאות במדד ת"א 75. יש להמשיך להשקיע עם אופק השקעה של לפחות שנתיים, יש לברור את המוץ מהתבן ולהשקיע במניות של חברות שצפויות להחזיר את החובות שלהן".

עוד אמר פורת כי ניתן להשקיע במניות קטנות או בסקטורים חבוטים מ-2008 ובמניות עם מכפיל הון קטן מ-1. לדבריו, מניות נדל"ן אפשר לבחור בפינצטה, וכן אג"חים ממדדי תל-בונד שבוחרים ספציפית, לאחר בחינה של אנליסטים.

גילעד אלטשולר: "להשקיע רק באג"ח ממשלתיות או ממשלתיות למחצה"

רו"ח יאיר לפידות, מנכ"ל משותף בילין לפידות, אמר: "אני חושב שמניות רבות הן מתחת לשווי כלכלי סביר. מאג"ח מדינה אנו חוששים היום. אנחנו מעדיפים אג"ח צמודות, במח"מים קצרים מ-5 שנים. למה? כי ביום שבו נעבור לתוואי של צמיחה, אני צופה העלאת ריבית. אני לא צופה רווחי הון לטווח קצר באג"ח, כפי שהיו בחודשים האחרונים".

גילעד אלטשולר, מנכ"ל משותף באלטשולר שחם, המליץ להשקיע רק באג"ח ממשלתיות או ממשלתיות למחצה (חברת החשמל, בנקים) - כי אז, לדבריו, אם יהיו בעיות, הממשלה תעמוד מאחורי החברות.

"המשקיע הישראלי חייב שלפחות שליש מכספו יהיה מושקע בחו"ל", אמר אלטשולר. "כמו כן, נכון להחזיק 25% מהתיק במניות של חברות עם תזרים מזומנים חזק שיושבות על מזומנים, מניות כמו סלקום ופרטנר ". אלטשולר המליץ להשקיע גם באג"ח קונצרניות בחו"ל.

"כשיש משבר עולמי הוא מגיע גם לארץ, אבל ההיפך איננו נכון. ב-2002 היה צונאמי בישראל - ובחו"ל לא קרה כלום, אוטובוסים התפוצצו ברמת גן, בעוד שבשנחאי לא קרה כלום", המשיך אלטשולר.

אלטשולר אמר עוד כי "השווקים מגיבים הרבה יותר מהר עם צפי חיובי קדימה. רק אם נראה בארה"ב ירידה משמעותית בשיעור האבטלה, זה יהיה סימן חיובי להגדיל החזקות במניות אמריקניות".

דן ללוז, יו"ר מגדל שוקי הון, אמר: "לא כדאי להגדיל חשיפה לשוק האג"ח הקונצרניות שעלו לאחרונה, לא נראה לי שאפשר יהיה לראות רווחים משמעותיים באג"חים האלה. בשפה שלנו כדאי למכור אותן מאשר לקנות".

ללוז התייחס לראלי הנוכחי ואמר כי השוק מתאים למשקיעים עם טווח השקעה ארוך, אך המשקיעים לא יראו תשואות כה גבוהות כמו בראלי האחרון.