אין מחיר לעסק

רקע: את "מיה", יצרנית של יותר מ-300 מוצרי מזון, הקימו בשנת 1982 שלושה חברי ילדות מירושלים: מויש, ישראל והודי (ומראשי התיבות של שמותיהם נוצר שם החברה, מיה), שאליהם הצטרפו כעבור זמן קצר עמי - אחיו של הודי, ושמוליק - חבר ילדות נוסף.

"אנחנו חמישה חברים מילדות, שאחרי השחרור חברנו להקמת העסק במשותף. התחלנו ממפעל קטן לייצור תבלינים, שהיה שייך לסבא של עמי והודי.

"ממפעל שעבד עם מכונה אחת, הפכנו למפעל ענק, המייצר ומשווק יותר מ-300 מוצרי מזון במגוון תחומים: קטניות, תבלינים, אורז, ממתקים, חטיפים, פיצוחים, מוצרי עזר לאפייה, ריבות, ולאחרונה פיתחנו גם קו חדש של ייצור ממרחים, כמו ריבות חלב בטעמים ייחודיים, המיוצרים בטכנולוגיה שנרכשה בארגנטינה.

"הקו המנחה אותנו הוא להמשיך ולפתח ולהעשיר את המגוון ללא הפסקה.

"בכל בית בישראל יש כיום מוצרים של 'מיה' וכן ניתן למצוא את המותג 'מיה' גם בארה"ב ובאירופה.

"במהלך 27 שנות הפעילות, אנחנו מנהלים את העסק באופן דמוקרטי מוחלט. כל אחד אחראי ומנהל בתחומו, והחלטות משותפות מתקבלות יחד, על-פי החלטת הרוב. עמי ורטהיימר - שיווק, ישראל גנזל - רכש, הודי ורטהיימר -ייצוא, משה ויסמן - פיתוח, ושמוליק ריבלין - פיננסים.

"אחת ההחלטות החשובות שקיבלנו בתחילת העבודה, היא הבחירה לייצר מזון עם הכשרות המחמירה ביותר.

"החלטה חשובה נוספת שלקחנו, היא לעבור לייצר את כל מוצרינו מחומרים טבעיים בלבד, החלטה שהביאה לגידול של 15% במכירות.

"בין המוצרים הטבעיים שהשקנו לאחרונה, גם סדרת חטיפי 'פופסים' מקמח תירס ומגוון סוכריות ג'לי, המיוצרות מחומרים טבעיים ללא ג'לטין".

מחזור פעילות: כמאה מיליון שקל בשנה.

ההצלחה הגדולה ביותר בעסק: אחרי יותר מ-25 שנה, החברה עדיין ממשיכה לגדול, גידול של בין 10% ל-20% בכל שנה".

האכזבה הגדולה ביותר בעסק: "נפילות של עסקים גדולים שהיו לקוחות שלנו, כגון קלאב מרקט".

מפרגנים למתחרים: "אנו מפרגנים למי שמתחרה עמנו באיכות, ולא במחיר. לדוגמה, חברת "סוגת", שהלכה בעקבותינו בתחום הקטניות".

תוכניות לעתיד: "כניסה לתחום הממרחים והגדלת ליין הממתקים והחטיפים המלוחים".

באיזה מחיר הייתם מוכרים את העסק?

"לא מוכרים, אין מחיר לעסק". *