אין רווח בפרופיט: לא תעמוד בהחזרי האג"ח; מציעה הסדר חוב למשקיעים

החברה שבשליטת האחים יצחקי, מבקשת לדחות את תשלומי הקרן בשנתיים, ואת תשלום הריבית בשנה ■ בתמורה היא תציע למחזיקי האג"ח כ-4% ממניות החברה, אופציות, והגדלת הביטחונות

גם מחזיקי האג"ח של פרופיט לא יזכו לראות את כספם בזמן. חברת הנדל"ן, הנמצאת בשליטת משפחת יצחקי, פרסמה אמש הצעה להסדר חוב עם המשקיעים, הכוללת דחיית תשלומים בתמורה למניות החברה והגדלת הביטחונות.

יתרת אגרות החוב (ב-4 סדרות) היא בהיקף של 200 מיליון שקל, והחברה מבקשת לדחות את תשלומי הקרן בשנתיים, ואת תשלום הריבית בשנה. יש לציין כי העיתוי של פרסום הצעת ההסדר הוא בעייתי: שבועיים בלבד לפני מועד תשלום הקרן והריבית לאג"ח ד' .

פרופיט פועלת בתחום של נכסים מניבים בישראל ובאירופה. את 2008 סיימה החברה עם הפסד של 41.4 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של 40.7 מיליון שקל. המינוף של החברה גדול מאוד כשההון העצמי מהווה כ-9% מהמאזן, זאת בהסתמך על הערכות השווי שביצעה החברה.

שווי נכסי הנדל"ן על פי ספרי החברה הוא 432 מיליון שקל, אך רו"ח גבי טרבלסי, שהכין תמונת מצב כלכלית על מצבה העסקי והפיננסי של החברה, מעריך שבמחיר של מימוש מיידי, השווי שיתקבל יהיה נמוך ביותר מ-30%.

"לחברה אין יכולת לפרוע את תשלומי הקרן והריבית עד סוף שנת 2010 - כ-75 מיליון שקל מפעילות שוטפת, אלא ממימוש נכסים", כותב טרבלסי. "החברה ביצעה בשנים האחרונות השקעות משמעותיות ברכישת קרקעות, בעיקר במזרח אירופה, לצורך פיתוח פרויקטים לבנייה ומסחר ולגבי חלק גדול מהקרקעות שנרכשו אין כיום לקבוצה יכולת להשלים את פיתוחם".

בתמורה לדחיית החזר הקרן והריבית יקבלו המשקיעים ללא תמורה 3.92% ממניות החברה, ובנוסף יוענקו להם אופציות בחינם בהיקף של 15.89% ממניות החברה, במחיר מימוש של 125% עד 150% מעל מחיר המניה בבורסה. כיום נסחרת המניה במחיר של ארבעה שקלים.

בנוסף, בפברואר 2010, לאחר פירעון התשלום האחרון למחזיקי איגרות החוב של סדרה ב' , ישועבדו לנאמנים של מחזיקי איגרות החוב שורה של נכסים. החברה גם מתחייבת שלא לעשות שימוש בתמורה שתתקבל ממימוש הנכסים לטובת פעילות חדשה, למעט באישור של מחזיקי האג"ח.

החברה לא תחלק דיבידנד עד להחזרת 50% מהקרן של כל סדרות האג"ח.

גם אמריקן קולוני מציעה הסדר

גם חברת הנדל"ן אמריקן קולוני, הנמצאת בשליטת משה גבריאלי ורועי לוסטרניק, פרסמה היום הצעת הסדר למחזיקי אגרות החוב הכוללת דחיית כל תשלומי הריבית והקרן למחזיקי איגרות החוב לסוף שנת 2010, הקצאת מניות ואופציות, חיזוק הביטחונות ופדיון מלא של שתי סדרות האג"ח במחיר שיוסכם בסוף שנת 2010.