מנהלי הבנקים הגדולים ממשיכים לשלם מחיר גבוה: יו"ר הדירקטוריון של בנק לויד'ס הבריטי הודיע על התפטרותו

(עדכון) סר ויקטור בלאנק יעזוב את תפקיד יו"ר הדריקטוריון עד יוני 2010 ■ HBOS הפסידה כמעט 11 מיליארד ליש"ט בשנה 2008, בעוד שלוידס TSB, כפי שהוא נקרא באותה עת, הציג ירידה של 80% ברווחים ל-807 מיליון דולר ב-2008

סר ויקטור בלאנק, יו"ר הדירקטוריון של קבוצת הבנקאות הבריטית, לויד'ס , הודיע, כצפוי, על התפטרותו. ויקטור יסיים את תפקידו עד יוני 2010. לאחר פגישה של דריקטוריון הבנק, סר ויקטור הודיע כי "הגיע העת למינויו של יו"ר חדש לקבוצה".

סר ויקטור ומנכ"ל הבנק, אריק דניאלס, מתמודדים עם ביקורת קשה על החלטתם לרכוש את HBOS, הבעלים של הליפקס שנקלעה למשבר קשה. HBOS הפסידה כמעט 11 מיליארד ליש"ט בשנה 2008, בעוד שלוידס TSB, כפי שהוא נקרא באותה עת, הציג ירידה של 80% ברווחים ל-807 מיליון דולר ב-2008.

נזכיר כי בספטמבר האחרון השתלטה לויד'ס TSB בתיווך הממשלה הבריטית על חברת HBOS וזאת על מנת להצילה מפשיטת רגל לאחר שמחיר המניה צנח באופן דרמטי. משרד האוצר הבריטי מחזיק 43% מלוידס' TSB.

שני הבנקים שהתמזגו צפויים לדווח השנה על הפסדים. מוקדם יותר השנה, ממשלת בריטניה הסכימה לבטח נכסים רעילים של הבנק בהיקף 260 מיליארד ליש"ט, ועם הזמן להגדיל את אחזקתה בבנק ל-65%.

"סר ויקטור, שהתמודד מול לחצים הולכים וגואים מצידם של בעלי מניות מוסדיים, על רקע המיזוג שנערך בסתיו האחרון בין לויד'ס TSB ל-HBOS שהוכתה חזק במשבר, צפוי להודיע כי ישאר בלויד'ס כשנה, וזאת על מנת לאפשר מציאת יו"ר חלופי ולהכינו לתפקיד" נכתב מוקדם יותר היום ב"דיילי טלגרף".