במסגרת המאמצים להקטין את צריכת האנרגיה בישראל: מכון התקנים ומשרד התשתיות יזמו תקן למערכות ניהול אנרגיה

יהיה פתוח בשלב ראשון להערות הציבור ■ מנכ"ל מכון התקנים: "ניהול אנרגיה חייב לקבל ביטוי, החל משלב התכנון והמשך בניהול השוטף, בכל ארגון"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

מכון התקנים בשיתוף משרד התשתיות יזמו תקן ישראלי חדש ת"י 50001 - מערכות ניהול אנרגיה, שהטיוטה שלו תתפרסם להערות הציבור בסוף החודש הנוכחי (מאי). מטרת התקן היא להעלות את רמת המודעות ויכולת קבלת ההחלטות בתחום האנרגיה בארגון, וכתוצאה מכך לשפר את איכות הביצועים האנרגטיים בו, תוך מתן מענה לכל צרכני האנרגיה בארגון.

בתקן ת"י 50001, המבוסס על מסמך של ארגון התקינה הבינלאומי ISO/WD50001, מוגדרים יעדים ומטרות בנות מימוש כחלק מהתוויית המדיניות ברמת הארגון. היקף יישום היעדים והמטרות תלוי בגורמים שונים: מדיניות האנרגיה של הארגון, אופי פעילויותיו, מוצריו, שירותיו, מקום פעולתו והתנאים בהם הוא פועל.

"ניהול אנרגיה בימינו הוא חלק בלתי נפרד מניהול המערכת התפעולית, וחייב לקבל ביטוי, החל משלב התכנון והמשך בניהול השוטף, בכל ארגון", אמר דורון טמיר, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי. "שמירה על רמת נצילות אנרגטית גבוהה של צרכני האנרגיה באמצעות ניהול חכם, תתורגם מיד להפחתת הצריכה השוטפת של צרכנים משמעותיים, וכתוצאה מכך תביא לחסכון כספי משמעותי", ציין טמיר.