5 חברות בינלאומית הגישו הצעות במכרז שפרסמה המדינה לבקרה על תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. כך נודע ל"גלובס". עוד נודע, כי בין החברות נמצאות PB האמריקנית, שמפקחת היום על הרכבת, נורת'קרופט הבריטית, שמפקחת על מע"צ ונתיבי איילון, וכן חברות בקרה בינלאומית מגרמניה, צרפת והולנד.
ועדת המכרזים המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה, בראשות סגן החשב הכללי אבי דור, פרסמה בחודש מארס 2009 מכרז חדש לבחירת חברת הבקרה שתפקח על תוכנית הפיתוח. כפי שפורסם ב"גלובס", עלות העסקת חברת הבקרה צפויה להסתכם בשנת 2009 ב-10 מיליון שקל. המכרז הוא לתקופה של שלוש שנים עם אופציה להארכת ההתקשרות בשנתיים נוספות.
בכירים בממשלה ציינו כי הבקרה החיצונית על הרכבת חסכה לקופת המדינה מאות מיליוני שקלים, "למרות שלא מדובר בעלות נמוכה, העסקת חברת בקרה הוכיחה את עצמה וזיהתה חריגות בזמן אמת בחלק מהפרויקטים, כדוגמת הקו המהיר לירושלים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.