בקושי נתנו לבלינקוב לאסוף את חפציו: ירום אריאב, מנכ"ל האוצר, יכהן מיידית כממונה על התקציבים באוצר

מקורבים לשר האוצר יובל שטייניץ ל"גלובס": "בלינקוב הסביר בראיונות סוף השבוע שהוא לא יכול להעביר את התקציב - אם הוא לא יכול מישהו אחר צריך לעשות זאת - ומהר".

באוצר החליטו בינתיים לא למנות מחליף לרם בלינקוב ולפיכך ימונה מנכ"ל המשרד, ירום אריאב, לממלא מקום זמני כממונה על התקציבים באוצר. שר האוצר יובל שטייניץ ביקש מאריאב להתחיל במילוי התפקיד באופן מיידי עד להחלטתו על מינוי קבוע לאיוש התפקיד.

אריאב מסר כי החליט להיענות לבקשה ולשמש כממלא מקום לתקופה מוגבלת מתוך הכרה באחריות הגדולה הנובעת מהנסיבות ולוחות הזמנים להכנת תקציב המדינה והגשתו לכנסת.

אריאב הוסיף כי נתן את הסכמתו למילוי המקום לאחר שבפגישה משותפת שלו עם ראש הממשלה ושר האוצר, גובשו דרכי עבודה משותפות למשרדי רה"מ והאוצר אשר יבטיחו את מרכזיות משרד האוצר לגיבוש ויישום המדיניות הכלכלית למשק.

מקורבים לשר האוצר, יובל שטייניץ, מסרו ל"גלובס": "הוא הסביר בראיונות סוף השבוע שהוא לא יכול להעביר את התקציב - אם הוא לא יכול מישהו אחר צריך לעשות זאת - ומהר".

כפי שנחשף באתר "גלובס" בשבוע שעבר, שמו של יוסי גורדון, לשעבר סגן הממונה על אגף התקציבים וכעת מנכ"ל התאחדות הקבלנים, נראה כמועמד המוביל לירוש את התפקיד ופניות אליו נעשו.