לידיעת רמי לוי: מלחמת המחירים עוברת לנשר - מגה בול תמכור עוף בשקל לקילוגרם

הזירה הצפונית מתחממת, והרשתות נערכות לקרב מחירים חדש ■ סמנכ"ל הסחר של רבוע כחול: "התחרות באזור נשר תהיה הפתיח לנקודות נוספות באזורי תחרות קשים" ■ לוי: "אחליט מחר על האסטרטגיה שלי בנשר"

מלחמת העוף מתחדשת: החל ממחר (ב'), רשת רבוע כחול תמכור עוף טרי במחיר של 1 שקל בלבד לקילוגרם בסניף מגה בול שבאזור התעשייה תל חנן (נשר) - כך נודע ל"גלובס".

מדובר למעשה בהעמקת המבצע שעליו הכריזה הרשת כבר בשבוע שעבר, במסגרתו היא מציעה באותו סניף מספר מוצרים במחיר של 1 שקל בלבד ליחידה, ללא כל התניית קנייה. המוצרים המוצעים הם: חלב תנובה בשקית, גבינה לבנה טרה, בגט ו-1 ק"ג עגבניות. העוף, לעומת זאת, מוצע בהתניית קנייה של 150 שקל ומעלה.

זירת הקרב בנשר צפויה ללכת ולהתחמם עוד יותר עם פתיחתו הצפויה של סניף רמי לוי שיווק השקמה ביום שלישי הקרוב. כדי לסבר את האוזן, נציין כי באזור נשר ובמרחק כ-100 מטר בלבד מסניף מגה בול, פועל היום גם סניף של שופרסל דיל. ברדיוס של ק"מ בלבד קיים סניף של סטופמרקט, ובאזור פועלים גם מינימרקטים פרטיים. כעת, ממש בכניסה למתחם, צפוי להצטרף סניף של רמי לוי.

בשוק מעריכים כי הזירה תלך ותתחמם ותהפוך למעשה למוקד חדש של מלחמת מחירים, ממש בדומה למלחמת המחירים שנפתחה בשעתו בקריות, כשרמי לוי להוריד את מחיר העוף ל-1 שקל לקילוגרם.

סמנכ"ל הסחר ברבוע כחול, גרשון וייסמן, מסר כי "ברגע שהשקנו את מגה בול החלטנו להיות הכי רלוונטיים וזולים לתועלת הצרכן בכל נקודה ונקודה, לא חשוב מי המתחרה שנמצא מולנו. אנחנו מתכוונים להיות יצירתיים ולתת מענה בכל התחום, החל במחלקת הבשר, דרך מחלקת הירקות והפירות וכלה בכל יתר המחלקות בסניף. אין ספק כי התחרות באזור נשר תהיה הסמן והפתיח לנקודות אחרות נוספות באזורי תחרות קשים במדינת ישראל".

בעוד שרשת רמי לוי פרוסה עם 15 סניפים בלבד ברחבי הארץ, אסטרטגיית המחיר של רבוע כחול באמצעות מגה בול מטרידה הרבה יותר את המתחרה ומובילת השוק, שופרסל, בשל השלכותיה הארציות. בהתייחסו לכך אמר לפני ימים אחדים מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, ל"גלובס", כי "ברור שלנושא של מגה בול יש משמעות ארצית מבחינת התוצאה התחרותית שלו. יש לנו אסטרטגיה ואנחנו יודעים להתאים את עצמנו לדברים מקומיים. ברור לך שאם מישהו מוכר עוף ב-49 אגורות, אני יכול למכור ב-29 אגורות?".

לוי אמר בתגובה כי יחליט על האסטרטגיה בנשר רק מחר. לדבריו, "להחליט עכשיו כדי לקבל קונטרה מהמתחרים - זה לא חכם".

רבוע כחול נקטה באסטרטגיית מחיר בשבוע שעבר גם בנתיבות, בשעה שחנכה שם סניף של מגה בול. הרשת עדיין מציעה בנתיבות מוצרים במחיר של 1 שקל ליחידה, ביניהם טונה סטארקיסט, שמפו הוואי, משחת שיניים קולגייט, אורז סוגת וקפה שחור עלית - בהתניית קנייה של 200 שקל.

לדברי וייסמן, מאז המבצע שילשה הרשת את נתח השוק שלה בעיר.