תחזית הראל פיננסים לתוצאות הרבעון הראשון של חברות התקשורת

בזק תציג יציבות בהכנסות וצמיחה ברווחיות ■ פרטנר תרשום תוצאות חלשות יחסית ביחס למתחרותיה ■ HOT תציג צמיחה חד-ספרתית בלבד ■ אינטרט זהב/סמייל 012 ידווח על תוצאות סבירות בהתחשב בתנאים המאקרו-כלכליים

אמיר אדר, מנהל מחלקת המחקר Sell Side בבית ההשקעות הראל פיננסים, פירסם היום (א') תחזיות לגבי דו"חות הרבעון הראשון של מספר חברות תקשורת שצפויות לדווח השבוע על תוצאותיהן.

בזק - יציבות בהכנסות וצמיחה ברווחיות

בזק צפויה לפרסם את תוצאותיה ביום רביעי הקרוב. בהראל פיננסים מצפים לתוצאות טובות יחסית ברבעון, המשקפות יציבות בהכנסות וצמיחה ברווחיות, זאת על רקע שיפור בתוצאותיה של פלאפון לעומת הרבעון הקודם.

בפעילות הנייחת של בזק, בהראל פיננסים צופים לשחיקה בהכנסות של כ-4.5%, עקב צמיחה נמוכה יחסית בהכנסות ממגזר הפס הרחב. למרות ירידה זו, האנליסטים מעריכים, כי החברה תצליח לשפר את רווחיותיה בזכות צעדי ההתיעלות הנמשכים ולהציג שיעור EBITDA של כ-44.2%.

לגבי פלאפון, הנמנית עם הקבוצה, בהראל צופים, כי לאחר דו"חות חלשים ברבעון הקודם, היא צפויה לרשום תוצאות סבירות, המשקפות את תחילת ההשקה של רשת ה-HSPA. "חשיפתה הנמוכה יחסית לסקטור העסקי, לצד הכנסות נמוכות ביחס למתחרותיה בתחום שירותי הנדידה, צפויות לסייע לה לרשום פגיעה נמוכה יחסית כתוצאה מהמיתון במשק". אומרים. בהראל צופים שחיקה של כ-4% ב-MOU (מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח), ושל כ-1.6% ב-ARPU (ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח). "פלאפון תשמור על יציבות בהכנסות ותציג EBITDA של כ-348 מיליון שקל - כ-29.5% מההכנסות".

לגבי yes, האנליסטים מניחים כי גם ברבעון הנוכחי היא תציג גידול במנויים על חשבון מתחרתה, מפעילת הטלוויזה הרב ערוצית בלווין, וכן תציג שיפור ב-ARPU אשר יסתכם בכ- 238 שקל. מגמה זו, הם מעריכים, תוביל לצמיחה של כ-5% בהכנסות. מהלכי התייעלות והתחזקות הדולר יובילו את החברה לרשום EBITDA של כ-120 מיליון שקל, כ-29.8% מההכנסות.

החברה הבת, בזק בינלאומי, תציג להערכת האנליסטים בהראל, תוצאות טובות יחסית בדומה לאלו שהשיגה מתחרתה נטוויז'ן.

פרטנר - תוצאות חלשות יחסית ביחס למתחרותיה

פרטנר צפויה לפרסם את תוצאותיה ביום חמישי הקרוב. האנליסטים צופים תוצאות חלשות יחסית ביחס למתחרותיה וזאת על רקע המיתון במשק. ירידה של 25% בתיירות הנכנסת והחשיפה הגבוהה יחסית למגזר ההיי-טק, הן רק שתי דוגמאות ממכלול האתגרים שעמדו בפני פרטנר ברבעון הראשון.

בבית ההשקעות מזכירים, כי עם פרסום תוצאותיה לרבעון הרביעי לשנת 2008 ציינה פרטנר כי היא רואה עלייה בחומ"ס, ירידה בהכנסות משירותי נדידה והאטה/עצירה בקצב הצמיחה של דקות השימוש, ועל כן היא מעריכה כי במידה וההאטה תימשך - רמות הרווח עשויות להיות נמוכות. נקודה נוספת למעקב הנה האם תשנה החברה את הנחיותיה מהרבעון הקודם.

בהראל מניחים גיוס נמוך יחסית של כ-7,000 מנויים בלבד, ירידה של כ-4% ב-MOU ב- RPM, ו-ARPU של כ-151 שקל. הפעילות החדשה של החברה בתחום התקשורת הקווית אינה צפויה להשפיע על שורת ההכנסות, הצפוייה להסתכם בירידה של כ-5% ה-EBITDA יסתכם בכ-526 מיליון שקל, כ-34.9% מההכנסות. האנליסטים ממליצים על פרטנר ב"משקל יתר", עם מחיר יעד של 87 שקל למניה.

HOT - תוצאות טובות יחסית, אך צמיחה חד-ספרתית בלבד

HOT צפויה לדווח על תוצאותיה ביום שלישי הקרוב. בהראל צופים תוצאות טובות יחסית, ולאחר מספר רבעונים של צמיחה דו-ספרתית, צופים כי החברה תציג צמיחה חד-ספרתית עקב החולשה היחסית בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, שתקוזז ע"י שירותי התקשורת.

האנליסטים צופים שחיקה של כ-2,000 ממנוי הטלוויזה הרב ערוצית, כשהצעדים שנקטה הנהלת החברה, ישפיעו בעיקר החל מהרבעון השני. בתחום הפס הרחב בכלל צופים גידול של כ-8,000 לקוחות ובתחום הטלפוניה צופים גידול של כ-30 אלף קווים.

לאור מאמצי שיפור השירות והתחזקות הדולר, האנליסטים לא צופים שיפור משמעותי ברווחיות ומעריכים כי החברה תציג EBITDA של כ-256 מיליון שקל, כ-33% מההכנסות. בשורה התחתונה הם צופים רווח נקי של כ-6 מיליון שקל. נזכיר כי ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הכנסות חד"פ בהיקף של 76 מיליון שקל.

אינטרט זהב/סמייל 012 - תוצאות סבירות יחסית בהתחשב בתנאים המאקרו-כלכליים

סמייל 012 צפויה לדווח ביום שלישי הקרוב. בהראל מצפים לתוצאות סבירות יחסית בהתחשב בתנאים המאקרו כלכליים. למרות התחזקות הדולר הם צופים לשחיקה קלה במגזר השיחות הבינלאומיות, אשר תצמצם את ההשפעה החיובית של מגזר ה-ISP, הצפוי לצמוח ב-10%, על רקע התחזקות הדולר והמשך צמיחת מנויים בתחום ה-VOB הצפויים להערכתנו לעבור את רף 100 אלף הלקוחות.

התחזקות הדולר, לצד מאמצי שימור הלקוחות שערכה החברה לקראת כניסתה של פרטנר לתחום פעילותה, צפויים להשפיע על המרווחים ולהוביל ל-EBITDA של כ-62 מיליון שקל, כ-22.8% מההכנסות. מעריכים האנליסטים.

בבית ההשקעות מזכירים, כי לחברה נכון לסוף הרבעון הרביעי, השקעה של כ-228 מיליון שקל באג"ח ממשלתיות וקונצרניות, אשר פוצלו ל-2 סיווגים: נכסים שוטפים - כ-76.4 מיליון שקל, ובט"א כ-152 מיליון שקל. כלומר יתכן וסעיף המימון צפוי להיות מושפע באופן חריג כתוצאה מעלייה בנכסים השוטפים. ממליצים "משקל יתר", עם מחיר יעד של 36 שקל למניה.

לגבי החברה האם, אינטרנט זהב , האנליסטים מעריכים כי פעילות המדיה צפויה להשתפר במעט לעומת הרבעון הקודם, וצפוייה עלייה בנכסים הפיננסים של החברה. ממליצים "משקל שוק" עם מחיר יעד של 22 שקל.