בנק ישראל: תחזית האינפלציה השנתית זינקה ל-1.3%; כמות הכסף טיפסה ב-50% בשנה האחרונה

בשוק ההון חוששים כי בנק ישראל יפספס שוב את יעד יציבות המחירים שקבעה הממשלה (1%-3%) והאינפלציה השנתית שוב תחרוג את הגבול העליון

תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים (אינפלציה שנתית) בשוק ההון זינקה מ-0.6% לרמה של 1.3%, כך מדווח היום (א') בנק ישראל.

עוד נתון מדאיג יותר, הוא כי כמות הכסף במשק זינקה ב-12 החודשים האחרונים בקצב חסר תקדים של 50% וזאת עקב הפחתות החדות בריבית המשק, תוכנית רכישת הדולרים ורכישת האג''ח הממשלתיות של בנק ישראל.

נזכיר, כי לפי כלל הספרות הכלכלית האמפירית, קיים קשר מובהק חיובי ומשמעותי בין כמות הכסף במשק לבין שיעור האינפלציה במשק. גורמים רבים בשוק הביעו דאגה ממשית מהנתונים וחוששים כי בסוף שנת 2010 המשק ישראלי יצטרך להתמודד עם אינפלציה משתוללת.

חשוב לזכור עוד, כי אם התוכנית הכלכלית והתקציב יבוצעו כפי שאושרו על ידי הממשלה בשבוע שעבר, צפוי גידול משמעותי, אם כי חד-פעמי, של לפחות 1.5% בשיעור האינפלציה השנתית.

בשוק ההון חוששים היום כי בנק ישראל יפספס שוב את יעד יציבות המחירים שקבעה הממשלה (בין 1% ל-3%) והאינפלציה השנתית תחרוג את הגבול העליון שוב, וזאת למרות המיתון הקשה ממנו סובלות כלל כלכלות העולם.