שוק התקשורת לעסקים: בזק ירדה לראשונה לנתח שוק של 85% בלבד

משרד התקשורת מסר כי נתחי השוק נמדדים בתדירות חודשית לפי נתונים שמעבירים אליו כלל בעלי הרשיון לאספקת טלפוניה נייחת, וזאת בהתבסס על הכנסות נורמטיביות, לפי מסמך המדיניות לעניין הנחות לגודל וסלי שירותים

נתחי השוק של בזק בשוק הטלפוניה צוללים. נתח השוק שלה מתקרב ל-75% בשוק הפרטי, ונתוני משרד התקשורת שמפורסמים היום מאשרים זאת. לפי הנתונים לפברואר, נתח השוק של החברה היה 80.6% (במונחי הכנסה נורמטיבית, כלומר בשקלול עם פרמטרים נוספים שבודק המשרד), מה שאומר שהיום החברה עומדת על 80-75%, בהנחה שקצב הירידה החודשי הוא 0.6-0.7%.

גם בשוק העסקי נתח השוק שלה צולל, ועומד נכון לפברואר על 86.6%, מה שאומר שהחברה כנראה כבר חצתה את רף ה-85% גם בו, והיא תוכל להציע הנחות נרחבות יותר. גם בזק בינלאומי, שקיבלה רישיון לטלפוניה מבוססת אינטרנט למגזר הפרטי בלבד, תוכל לקבל כעת רישיון לטלפוניה כזו גם למגזר העסקי.

משרד התקשורת מסר שנתחי השוק נמדדים בתדירות חודשית לפי נתונים שמעבירים אליו כלל בעלי הרשיון לאספקת טלפוניה נייחת, וזאת בהתבסס על הכנסות נורמטיביות, לפי מסמך המדיניות לעניין הנחות לגודל וסלי שירותים.

נזכיר כי המשרד מקיים שני סוגי בדיקות, אחת ליישום מדיניות לעניין הנחות לגודל וסלי שירותים, לבזק ובכלל. המדידה השנייה תשמשו בין היתר לקביעת שיעור ההנחה המירבי בבואו לבחון בקשות של בזק לסלי תשלומים חלופיים.

נציין שאף שהחברה יורדת בנתח השוק עקב התחרות בשוק הנייח וכניסת מתחרים חדשים, המשרד נמנע מלהעניק לה את ההנחות וההקלות שהיא דורשת בהתאם למדיניות שהוא עצמו קבע.