בן-אליעזר מסמן המובטלים המתחזים כמטרה: "אטפל במי שהפכו את הבטחת ההכנסה למקצוע - ואחזירם למעגל העבודה"

שר התמ"ת: "אני רואה לנגד עיניי יום-יום את השכן והשכנה, אישה וגבר שמסתכלים אליי ושואלים 'פואד, מה יהיה, מתי תהיה לי עבודה?'"

"לא אבחל בשבירת כל מסגרת, ובשינוי כל דפוס ובלבד שאבטיח שעשרות אלפים יחזרו למעגל העבודה". כך אמר ביום ב' שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, בביקור בשירות התעסוקה.

בן אליעזר הוסיף: "אני מתכוון לטפל בכל אותם אלה שהפכו את הבטחת ההכנסה למקצוע, ולדאוג להחזירם למעגל העבודה".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בן אליעזר הסכים להרחבת תוכנית ויסקונסין במסגרת חוק ההסדרים, כך שתגיע לפריסה ארצית עד סוף 2010, כפי שדרשו באוצר. עם זאת, בן אליעזר התנה את הסכמתו למהלך בשני מהלכים: חתימה על הסכם קיבוצי בין המדינה לעובדי שירות התעסוקה כדי להבטיח את זכויותיהם; והזרמה מיידית של 50 מיליון שקל לשירות התעסוקה. עובדי השירות חוששים כי העברתם של כל מקבלי הבטחת הכנסה אל המרכזים הפרטיים של תוכנית ויסקונסין, תחייב פיטורי עובדים בשירות התעסוקה.

עוד אמר היום בן אליעזר: "אני רואה לנגד עיני יום-יום את השכן והשכנה, אישה וגבר, שמסתכלים אליי ושואלים 'פואד, מה יהיה, מתי תהיה לי עבודה?'. רק הם מניעים אותי, ולא שום דבר אחר - לא מלל, ולא סיסמאות ולא מילים כאלו ואחרות. אני נבחרתי כדי לשרת אותם, להחזיר אותם למעגל העבודה, ולאפשר לאבא לעמוד מול ילדיו בכבוד".