דוד קליין: "אם בנק הפועלים חש שבנק ישראל נוהג כלפיו בחוסר צדק - מותר לו בהחלט לשאול שאלות"

נגיד בנק ישראל לשעבר בגלי צה"ל: "צריך להניח שבנק ישראל אינו נוקט גישה שרירותית - אבל האם הפועלים מסכים עם הסיבות שלו?" ■ פגישה ראשונה בין הדירקטוריון לחזקיהו ■ אריסון התלוננה למבקר

"אם בנק הפועלים חש שנעשה לו חוסר צדק אני חושב שמותר לו בהחלט לשאול שאלות" - כך אומר הבוקר (ג') נגיד בנק ישראל לשעבר, דוד קליין, בראיון לגלי צה"ל.

"אנחנו יודעים שבנק ישראל היה מעוניין בהחלפת יו"ר הפועלים אבל אנחנו לא בטוחים כל כך מדוע", הוסיף, "כל הסיפור הוא לא סיפור שכיח, וגם הפנייה למבקר המדינה זה לא משהו המוכר לנו מהעבר".

"אנחנו צריכים להניח שבנק ישראל אינו נוקט גישה שרירותית. השאלה העולה היא האם בנק הפועלים יודע מה הסיבות שמניעות את בנק ישראל והוא מסכים עימן, או שיש פה חילוקי דעות מהותיים לגבי מה שקורה בבנק הפועלים", אמר.

קליין הוסיף: "כשמדברים על בנק, צריך להבחין בין שני סוגי אירועים - החלטות עסקיות שגורמות להפסד וזו בעיה הנוגעת בעיקר לבעלי מניות והן צריכים לדאוג למדיניות, ובנושא זה לבנק ישראל אין מקום להתערב. הסוג השני הוא לגבי התנהלות הבנק שנוגעת ליציבותו - השאלה היא מה באמת קרה בבנק".

"אני חושב שבאמת התוצאה מכל מה שקרה היא לא טובה וצריך לסיים את הפרשה הזו מוקדם ככל האפשר. טוב אם היא היתה מתנהלת על מי מנוחות", חתם קליין את דבריו.