האינפלציה בבריטניה האטה לקצב שנתי של 2.3% באפריל - האיטי ביותר מאז ינואר 2008

[למדור שוקי עולם] סקר הסנטימנט הכלכלי ZEW בגרמניה רשם עלייה לרמה של 31.1 נקודות במאי - הרמה הגבוהה ביותר מזה 3 שנים ■ אנליסטים חזו כי שיעור האינפלציה בבריטניה יאט לקצב שנתי של 2.4% בלבד

האינפלציה בבריטניה האטה באפריל לקצב האיטי ביותר מאז ינואר 2008 בשל ירידה נמשכת במחירי המזון והאנרגיה.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בבריטניה האט לקצב שנתי של 2.3% באפריל לעומת 2.9% במארס. אנליסטים בסקר של "רויטרס" חזו תוצאה גבוהה יותר של 2.4%. כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה.

מדד RPI של האינפלציה, עליו מתבססים הרבה הסכמי שכר והכולל ירידה בריביות על תשלומי משכנתאות, ירד ל 1.2- נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז הושק מדד זה ביוני 1948.

בשבוע שעבר גילה דוח האינפלציה הרבעוני של הבנק של אנגליה (BOE) כי קובעי המדיניות בבריטניה צופים כי האינפלציה תישאר מתחת ליעד 2% עד 2012. הערגות אלה באות על רקע ההערכות כי הכלכלה הבריטית זקוקה לעוד זמן רב על מנת להתאושש מהמשבר הכלכלי הנוכחי.

בזירה האירופית, סקר הסנטימנט הכלכלי ZEW בגרמניה רשם עלייה לרמה של 31.1 נקודות במאי - הרמה הגבוהה ביוותר מזה שלוש שנים. זאת לעומת 13 נקודות באפריל. אנליסטים חזו תוצאה של 20 נקודות.

סקר הסנטימנט הכלכלי ZEW משקף את צפיותיהם לעתיד של המשתתפים בסקר, ולכן משקפים תוצאותיו את הציפיות לטווח הרחוק יותר ונוטים להטרים את המגמות העתידיות בכלכלת הגוש המשותף. ה-ZEW החל לרדת בתחילת 2006 והגיע לתחתית ביולי 2008.