השר להגנת הסביבה גלעד ארדן דורש לבטל את ההצעה לפתיחת נתב"ג להמראות בשעות הלילה

מנתונים שמציגים אנשי המשרד להגנת הסביבה עולה, כי רעש מהמראות בלילה גורם בין היתר לנזקים בריאותיים בשל מצב כרוני של שינה לקויה, פגיעה בתפקוד המביאה למעורבות יתר בתאונות, ירידה בפריון העבודה והלמידה וכן פגיעה בערכם של נכסים

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, פנה לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, על מנת שיורה על ביטול הכוונה לפתוח את נתב"ג להמראות בשעות הלילה במסגרת חוק ההסדרים, מאחר שאישור זה יגביר לדבריו משמעותית את הפגיעה הסביבתית בתושבי האזור.

פנייתו של ארדן נעשתה לאחר שבמסגרת הצעות המחליטים שהופצו לממשלה לקראת חוק ההסדרים 2009-2010 הוצע להתיר המראות כלי טיס מנמל התעופה בן-גוריון בכל שעות הלילה, לכלי טייס העומדים בהגבלות מפלסי הרעש. זאת, בניגוד למצב הקיים כיום, שקיים איסור המראות מנתב"ג לכלל כלי הטיס בין השעות 01:40-05:50.

במכתבו מציין ארדן, כי המראת כלי טיס בשעות הלילה מעל אזורי מגורים עלולה לגרום לרעש חזק ובלתי סביר, וזאת בניגוד לחוק למניעת מפגעים.

לדבריו, כל המראה מנתב"ג, חושפת לרעש כ-800 אלף תושבים באזור (תושבי חולון, בת ים, שהם, מודיעין, לוד, מושבים באזור), מה שגורם לכך שלפחות 200 אלף אנשים מתפקדים פחות טוב בעקבות שינה לקויה.

מנתונים שמציגים אנשי המשרד להגנת הסביבה עולה, כי רעש מהמראות בלילה גורם בין היתר לנזקים בריאותיים בשל מצב כרוני של שינה לקויה, פגיעה בתפקוד המביאה למעורבות יתר בתאונות, ירידה בפריון העבודה והלמידה וכן פגיעה בערכם של נכסים.

במשרד להגנת הסביבה מציינים, כי בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע ב-2001 שמעבר כלי טיס בלילה בסמיכות לאזורים מאוכלסים מהווה פגיעה בזכויות הבסיסיות של אדם לשינה.