עוד תחרות לטבע בשוק התרופות הגנריות: פייזר מגדילה את נתח השוק במדינות מתפתחות - גם בישראל

חתמה על הסכמי-רישוי עם שתי חברות תרופות גדולות בהודו, ותספק ליותר מ-70 מדינות ברחבי העולם עוד 60 תרופות גנריות - 128 תרופות סך-הכל ■ המכירות השנתיות של פייזר מתרופות גנריות קיימות, מסתכמות ביותר מ-11 מיליארד ד'

ענקית התרופות האמריקנית, פייזר , הכריזה על כניסתה לשוק התרופות הגנריות באמצעות הסכמי-רישוי עם שתי חברות תרופות גדולות בהודו. המשמעות - למעלה מ-70 מדינות ברחבי העולם, יוכלו לרכוש עוד 60 תרופות גנריות וחיסונים באיכות גבוהה ובמחירים מוזלים משמעותית. חלק מתרופות אלו ישווקו בעתיד גם בישראל.

ההסכמים מוסיפים למלאי המוצרים של פייזר, המתחרה של טבע הישראלית בשוק התרופות הגנריות, עוד 128 תרופות שאינן מפותחות על-ידה. בכך היא מגדילה משמעותית את נתח השוק שלה, במיוחד במדינות מתפתחות, שבהן צריכת תרופות גנריות מהווה חלק מרכזי וגדל מהשוק. כיום, המכירות השנתיות של פייזר מתרופות גנריות קיימות, מסתכמות ביותר מ-11 מיליארד דולר.

ג'ף קינלדר, מנכ"ל ויו"ר חברת פייזר, אומר כי "בעולם קיים מחסור במלאי של תרופות גנריות ורבות מהן אינן איכותיות. מגוון התרופות הרחב של פייזר, במקביל לייצור זול ויעיל, מאפשרים לנו לספק תרופות גנריות באיכות גבוהה לאוכלוסיות ברחבי העולם באופן האידיאלי ביותר".