בית המשפט הפדרלי לערעורים דחה בסוף השבוע את הערעור של חברות הטבק האמריקניות המובילות, לגבי פסיקה מ-2006 שמצאה אותן אשמות בהונאת הציבור, בכך שלא פירסמו גילוי לגבי הנזקים מעישון.
פאנל של 3 שופטים קבעו פה-אחד כי על יצרניות הסיגריות לשנות את דרכי השיווק של מוצריהן. הדרישות שאושרו יאסרו על החברות לכתוב במודעות פרסום הסיגריות את המונחים "ממועט בזפת", "לייט", "אולטרה לייט" ו"במינון עדין" - זאת מפני שסיגריות שנכללו בקטגוריות אלה לא נמצאו מזיקות פחות מסיגריות אחרות.
הנושא היה בדיון בבתי המשפט ב-10 שנים האחרונות, ובמהלכן יצרניות הסיגריות הכחישו כל אישומי הונאה, וטענו כי הורדת הסעיפים הנ"ל ממודעות הפרסום ומחפיסות הסיגריות עצמן תעלה להן מאות מיליוני דולר.
חברת פיליפ מוריס, יצרנית מותג "מרלבורו", אמרה כי בכוונתה לערער על הפסיקה בבית המשפט העליון. "הפסיקה לא נתמכת בראיות, לפי חוק הראיות בארה"ב. אנחנו מאמינים כי נושא חשוב כזה דורש בדיקה מעמיקה יותר". אמרו בחברה.
יצרניות טבק נוספות הצטרפו לטענה של פיליפ מוריס, ודרשו בדיקה מעמיקה יותר, ואמרו כי הן יערערו על הפסיקה.
התובעים, המייצגים את העומדים בראש קמפיין ל"ילדים ללא טבק", אמרו בנוגע לפסיקת בית המשפט, כי "זהו ניצחון דרמטי לציבור ולבריאות הכללית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.