שיכון ובינוי סולאריה תקים מערכת סולארית במתחם עינת אלון בכניסה לקיבוץ עינת

מדובר במערכת שתספק חשמל בהיקף 50 קילוואט ■ ההיקף הכספי המוערך של הפרויקט הוא כמיליון שקל ■ המתחם יהפוך למרכז הקניות הסולארי הראשון בישראל

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

חברת שיכון ובינוי סולאריה, מקבוצת שיכון ובינוי , חתמה על חוזה להקמת מערכת סולארית במתחם עינת אלון בכניסה לקיבוץ עינת. מדובר במערכת לייצור חשמל מאנרגיית השמש שתספק חשמל בהיקף 50 קילוואט. ההיקף הכספי המוערך של הפרויקט הוא כמיליון שקל.

עם השלמת הפרויקט יהפוך מתחם עינת אלון למרכז הקניות הסולארי הראשון בישראל, שייהנה מחשמל ירוק לאורך כל השנה, ויוכל למכור את עודפי החשמל שתייצר המערכת חזרה לחברת החשמל.

רפי עשת, יו"ר קבוצת אלון עינת: "ראוי כי מרכזים מסחריים המספקים בין היתר דלקים (אנרגיה) לרכבים, יפעילו מערכות החשמל של עצמם ממקורות אנרגיית השמש, אנרגיה ירוקה נקייה מהשפעה שלילית על הסביבה. החזון הוא כי בכל רחבי ישראל, ברוכת השמש, יופק חשמל סולארי, בפרט במרכזים בהם ישנם גגות גדולים פנויים, עליהם ניתן להתקין מערכות ליצור חשמל מקרינת השמש הנקייה".

מנכ"לית שיכון ובינוי סולאריה, טלי נחושתן: "עוד ועוד גופים בישראל מגלים את היתרונות של שימוש בגגות הנדל"ן שבבעלותם להפקת חשמל סולארי, המציב יתרונות כלכליים בנוסף ליתרונות הסביבתיים. שיכון ובינוי סולאריה שמה לה למטרה להוביל את תחום החשמל הסולארי בישראל. אני שמחה כי קבוצה מובילה כמו עינת אלון בוחרת בנו לביצוע הפרויקט, והופכת את מתחם הקניות והבילוי שבבעלותה למתחם ירוק".