השערוך המופלא של אפריקה נכסים

זרוע הנדל"ן המניב של אפריקה ישראל פרסמה השבוע דו"חות, מהם עולה כי שערוך נדל"ן, בעיקר של קניון קוטרוצ'ן ברומניה (1.35 מיליארד שקל), הקפיץ את הרווח הנקי של אפריקה נכסים פי 4.2 ל-82.9 מיליון שקל - המניה זינקה ב-14.5%

תיקו בשורה התחתונה הביא הן את מדד נדל"ן כחול לבן והן את מדד נדל"ן 15 להציג תשואה שבועית זהה - 3.6%. על-פי רוב, במגמה חיובית מובהקת עולה קרנו של המדד הבורסאי והוא מציג תשואה עודפת על פני המדד שלנו, כפי שקרה מתחילת השנה ובא לידי ביטוי בפער תשואה של כמעט 30% בין המדדים מתחילת 2009. מנגד, מדד כחול לבן מספק את הדפנסיביות הדרושה בחשיפה לנדל"ן בירידות שערים.

בלטה במיוחד אפריקה נכסים, שטיפסה השבוע ב-14.5%. זרוע הנדל"ן המניב של אפריקה ישראל פרסמה השבוע דו"חות, מהם עולה כי שערוך נדל"ן, בעיקר של קניון קוטרוצ'ן ברומניה (1.35 מיליארד שקל), הקפיץ את הרווח הנקי של אפריקה נכסים פי 4.2 ל-82.9 מיליון שקל. חלק מהכנסותיה ממכירת חלקה בקניון רמת אביב למליסרון יבואו לידי ביטוי רק ברבעון הבא, ובדו"חות הזהירה החברה כי "במידה וההנחות והאומדנים של החברה למימוש נכסים לא יתממשו במלואם או בחלקם, עלול לחול שינוי מהותי לרעה בנזילות החברה".

היורדת השבוע היא מבני תעשיה שבשליטת אליעזר פישמן, כשברקע, בין היתר, פורסמו התוצאות של החברה המוחזקת מירלנד פיתוח. בינתיים, המשיכה החברה לרכוש ממניותיה שלה והיא כבר מחזיקה כ-5% מהן. שיכון ובינוי סיפקה למדד שליש מהתשואה השבועית החיובית שלו, כשמדיווחי השבוע שחלף עולה כי בית ההשקעות כלל פיננסים הקטין פוזיציה במניה ולאחר מכן הגדיל אותה חזרה, אם כי לא באותה כמות. (ארז וולברג)