שיעור האבטלה ברוסיה זינק ל-10.2% באפריל; הבנק העולמי מזהיר מפני משבר חברתי גלובלי

רוברט זואליק: "מה שהחל כמשבר פיננסי עולמי הפך במהרה למשבר חמור של אבטלה. אם לא ננקוט בצעדים הנכונים הסכנה למשבר אנושי וחברתי תלך ותתחזק. ההשלכות הפוליטיות הן רחבות ועמוקות"

"ההתאוששות האיטית של הכלכלית העולמית והעלייה בשיעור האבטלה עלולים להגביר את הסיכוי למשבר חברתי ולמדיניות מגן אגרסיבית, מה שיכווץ עוד יותר את הסחר העולמי ויערער את היציבות הפוליטית". כך אמר היום נשיא הבנק העולמי, רוברט זואליק.

"מה שהחל כמשבר פיננסי עולמי הפך במהרה למשבר חמור של אבטלה. אם לא ננקוט בצעדים הנכונים הסכנה למשבר אנושי וחברתי תלך ותתחזק. ההשלכות הפוליטיות יהיו רחבות ועמוקות".

בינתיים, הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של רוסיה הודיעה כי שיעור האבטלה במדינה עלה ל-7.7 מיליון איש, או 10.2% מכוח העבודה שמגיע ל-75.2 מיליון איש. כ-3 מיליון רוסים איבדו את מקום עבודתם מאז הקיץ האחרון. המכירות הקמעונאיות ברוסיה ירדות ב-5.3% באפריל - ירידה שלישית ברציפות. מדד RTS של רוסיה.

"המצב הנוכחי מהווה קרקע פורייה לצמיחת מדיניות מגן פופוליסטית", אמר זואליק שהתריע מפני העלאת מכסי מגן ובלימת הסחר הבינלאומי.

"ההתכווצות הכלכלית אומנם האטה, אך אין ספק שההתאוששות תהיה איטית וחלשה מהצפוי. הסכנה אורבת במערכת הפיננסית של ארה"ב ובשווקים מתעוררים בלתי יציבים". זואליק אמר כי קיימת סכנה רבה לכלכלות של מדינות אפריקה, דרום אמריקה ומזרח אירופה.

"סין עשויה להפתיע לטובה; חבילת התמריצים שלה השיגה תוצאות טובות. מדינות כמו ברזיל ומקסיקו צריכות להיזהר שלא לאבד את הנגישות לאשראי".