אחרי שנה וחצי: ערוץ CNN חוזר סופית לפלטפורמה של HOT

הערוץ יחזור לממיר לאחר שהושגו הבנות בין CNN לבין HOT לגבי התנאים המסחריים של השידורים ■ עם זאת, הערוצים הנוספים של קבוצת טרנר - TCM וקרטון נטוורק שהורדו בנובמבר 2005 - לא יחזרו לממיר

לאחר למעלה משנה וחצי, ערוץ CNN יחזור לפלטפורמה של HOT . מועצת הכבלים והלוויין אישרה את ההסכם החדש שנחתם בין HOT וקבוצת טרנר, בעלת ערוץ CNN, והערוץ יעלה לשידור בראשון ביוני.

הערוץ יעלה לאוויר בעקבות הסכמות שנחתמו בין הרצל עוזר, מנכ"ל HOT, לבין רון סיקון, סגן נשיא ומנהל איזור המזרח-התיכון בטרנר.

עוזר אמר בתגובה להסכם: "אני רואה חשיבות בהחזרת ערוץ CNN לפלטפורמת השידורים של HOT, ומברך על ההבנות אליהן הגענו עם קבוצת טרנר. CNN ישתלב במגוון ערוצי החדשות הבינלאומיים המובילים שאנו מציעים".

סיקון אמר בתגובה: "נהנינו ממערכת יחסים מצוינת עם HOT במהלך 17 השנים האחרונות, ואנו מאוד מרוצים מכך שהצפייה ב-CNN תהיה שוב אפשרית למנויי HOT. ההסכם שנחתם יהווה בסיס לשיתוף-פעולה עתידי בין קבוצת טרנר לחברת HOT. בזמן בו מודעות והבנה של הסביבה הכלכלית והחדשותית הגלובליות הן כל-כך נחוצות, אנו מצפים לספק לאזרחי ישראל את הפרספקטיבה הבינלאומית, הנדרשת מהסיפורים הגדולים המתרחשים מדי יום".

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני מספר חודשים, בעקבות משא-ומתן מחודש הוחלט עקרונית להחזיר את CNN לממיר של HOT. יחד עם זאת, הערוצים הנוספים של קבוצת טרנר - TCM וקרטון נטוורק שהורדו בנובמבר 2005 - לא יחזרו לממיר.

כזכור, לפני כשנה וחצי הודיעה HOT סופית על סיום החוזה בינה לבין קבוצת טרנר בדבר ערוץ CNN ושידוריו על גבי הפלטפורמה של HOT, זאת לאחר שבין הצדדים לא הושגו הסכמות באשר למחירו של הערוץ וכן בשל הרצון של HOT להוזיל משמעותית את עלויות התוכן שלה.

במהלך המשא-ומתן בין HOT לבין CNN גייסה CNN את כל הגורמים האפשריים בכדי שיעמדו לצידה במאבקה מול הכבלים. דיון בעניין הורדתו של הערוץ הגיע גם לוועדת הכלכלה של הכנסת, אולם כל אלה לא הועילו, ו-HOT דרשה הפחתה של 30% במחיר. טרנר סירבה אז לאולטימטום, והחוזה בין CNN לבין HOT הסתיים לאחר 18 שנה.