רמי לוי התקפל? הסכים "עקרונית" להסכם קיבוצי עם עובדי עוף העמק עקב התערבות עיני

ההסכמה הושגה בתום פגישה שערך היום יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, עם דובי אמיתי, יו"ר חברת עמיר שיווק, השותפה של רמי לוי ברכישת עוף העמק ■ אמיתי: "מה שהיה לא יהיה, אבל כן תהיה מסגרת של הסכם קיבוצי"

שבוע אחרי שהצהיר כי לא יחתום על הסכם קיבוצי עם עובדי עוף העמק כי "הכי חשוב שיקבלו משכורת", הסכים רמי לוי, הבעלים החדשים של המשחטה, לנהל משא-ומתן ליחסי עבודה קיבוציים עם עובדיו החדשים.

ההסכמה של לוי הושגה בתום פגישה שערך היום (ב') יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, עם נציגיו של לוי ושל חברת עמיר שיווק , שרכשה יחד עם לוי את המשחטה תמורת 13 מיליון שקל.

ההסכמה של לוי הושגה בתום פגישה שערך היום (ב') יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, עם דובי אמיתי, יו"ר חברת עמיר שיווק , השותפה (50%) של רמי לוי ברכישת עוף העמק.

אמיתי קיבל יפויי-כוח מלא לנהל משא-ומתן גם בשמו של לוי, והיום הוא אומר ל"גלובס" בצורה מפורשת כי הוסכם כי בסופו של דבר ייחתם הסכם קיבוצי, אולם לא באותם תנאים שהיו לעובדים בעבר.

"יצאנו עם הבנות ברורות לפיהן מה שהיה לא יהיה, אבל כן תהיה מסגרת של הסכם קיבוצי". אומר אמיתי. לטענתו, ההסכם הקיבוצי הקודם הכיל "משכורות מנופחות והרבה דברים שהביאו את המפעל לקריסה".

אמיתי הוסיף כי הוא מברך על הסיכום עם עיני ואף חלק לו שבחים, אך הדגיש כי על מנת שיחתם הסכם צריך לקחת בחשבון את הצרכים העסקים של לוי ושל אמיתי. "אם לא תיחתם עסקה אז לא יקרה כלום, אבל כולי תקווה שאכן נמצא את הדרך להבנות", הוסיף אמיתי.

את אמיתי ולוי ייצג במושא-ומתן מנכ"ל עמיר שיווק, ואילו את עיני ייצג איש אמונו והיועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן.

עיני הבהיר בפגישה כי לפני שמשחטת עוף העמק נכנסה להליך של פירוק, עובדיה היו מאורגנים ומאוגדים בהסתדרות, ואין שום סיבה או כוונה שהדברים ישתנו לאחר הרכישה.

גורמים בהסתדרות אף רמזו לאחרונה כי אי-חתימה על הסכם קיבוצי תגרור מאבק כנגד לוי, שנהנה עד כה מפופולריות גדולה בקרב הציבור. העמדה של ההסתדרות זכתה לרוח גבית מצד רשם האגודות, שהחליט בשבוע שעבר לדחות את אישור העסקה עד להסדרת נושא זכויות העובדים.

יו"ר ועד עובדי עוף העמק, מוטי סער, ויו"ר מרחב עמקים צפוני, ליאון פרץ, הביעו סיפוק מהסיכום שהושג: "אנו מקווים כי נוכל להגיע בזמן סביר ליחסי עבודה קיבוציים ולהחזיר את העובדים למפעל. צריך להבין כי מדובר בעובדים המשתכרים שכר נמוך וכרגע מקבלים דמי אבטלה. אנו מקווים כי בקרוב נוכל להחזיר אותם למסלול של פרנסה בכבוד".