גם מניות, גם מט"ח

השקעה במניות חברות אירופאיות תסייע לגיוון תיק גלובאלי לרבות מימד המט"ח

השקעה במניות של חברות אירופאיות תסייע לגיוון תיק גלובאלי בכמה מימדים, לרבות מימד המט"ח. כך למשל, אם קונים בבורסה של ניו-יורק מניה של חברה אירופאית שנסחרת בעיקר באירופה, המחיר בניו-יורק מגלם גם את שינויי שערי החליפין וכאשר האירו עולה מול הדולר, שער המניה בניו יורק יתאים את עצמו גם אם שער המניה באירופה נותר ללא שינוי.

הדבר מוכר לכל מי שמשקיע בטבע ובמניות ישראליות אחרות הנסחרות גם מעבר לים. להלן 3 אפשרויות השקעה במניות אירופאיות שנמצאות אצלנו ב"מלאי":

VE : חברת השירותים הסביבתיים. השקעה בה נהנית גם מרוח גבית של הסקטור שחוזר להתחזק בהשוואה למדד ה-S&P500. מדובר על חברה צרפתית הפועלת ברחבי העולם לרבות בישראל (ניתן להבחין באוטובוסים הנושאים את הלוגו של החברה בכבישי ישראל).

המניה ירדה מ-88 דולר ל-18.5 דולר ועתה החלה לטפס למעלה. נחשבת לאחת החברות שהמשקיעים ירוצו להשקיע בה כשענני המשבר יתפזרו. סובלת כרגע מהתנגדות ב-30 דולר. על פי הניתוח הטכני, מהלך מעל 30 דולר יחשב סימן שורי וניתן יהיה לפתוח/להגדיל (נמצאת בקניון המניות) פוזיציית רכש מעל 30 דולר ולמקם פקודת הגנה מתחת ל-30 דולר. מי שלא רוצה להמתין לפריצה ו"להסתכן" בריצה של המניה למעלה יכול לנסות רכש מעל 28.5 עם הגנה מתחת ל-28.5 דולר.

ABB : חברה שוויצרית עם פעילות גלובאלית המספקת טכנולוגיות מתחום החשמל והאוטומציה שנועדו לשפר ביצועים ולהפחית נזקים סביבתיים. נהנית מרוח גבית הן מכיוון הצורך בפיתוח תשתיות והן מכיוון השאיפה לפיתרונות מעשיים לחיסכון באנרגיה עד שכל הפנטזיות בתחום יתממשו.

ABB כלולה ברשימת וול סטריט 10 שלנו ומדובר בעוד מניה ש"בסך בכל" מתאוששת מטראומת המשבר וחוזרת לעצמה שכן הפוטנציאל הכלכלי נשאר תקף ואולי אף עלה. על פי הניתוח הטכני, המהלך של ABB מעל 15.3 דולר נחשב סימן שורי ונראה כי יש לה סיכויים טובים להמשיך לעלות.

SNY : חברת תרופות צרפתית שמוכרת בעיקר באירופה ובארצות הברית. SNY ירדה עם המשבר מ-44 דולר ל-23 דולר וכמו מניות רבות וטובות מתאוששת בחזרה. כמו VE גם ל-SNY יש התנגדות קרובה מעליה, בשער של 31 דולר. מהלך מעל 31 דולר יחשב סימן להמשך עליה. הגנה מתחת ל-29 דולר. התמיכה ב-28 נובעת מהממוצע הנע ל-200 יום ומהעובדה שהממוצע הנע ל-21 יום חצה בשער הזה את הממוצע ל-200 יום כלפי מעלה. על פי כללי הניתוח הטכני, מדובר באיתות שורי.

[למדור ניתוח טכני]

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com .
זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן.
הטור מעודכן לנתוני הסגירה מיום המסחר הקודם.
אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.