הראל ביטוח וכלל ביטוח רכשו בניין משרדים במרכז לונדון ב-250 מיליון שקל

הבניין מושכר למס הכנסה הבריטי ל-16 שנה; היקף ההשקעה הכולל משקף תשואה נטו של כ-7.5%

הראל ביטוח וכלל ביטוח רכשו מקרן השקעות הנדל"ן הבריטית Land Securities בניין משרדים המושכר לממשלת בריטניה במרכז לונדון, תמורת כ-40 מיליון ליש"ט (כ-250 מיליון שקל). העסקה בוצעה בתיווך חברת ייעוץ הנדל"ן העולמית Jones Lang LaSalle באמצעות נציגה בישראל, רוג'ר מרקס.

מדובר בבניין משרדים בן שמונה קומות הממוקם באזור הולבורן שבלב לונדון, סמוך לבית המשפט העליון. שטחו של הבניין כ-9,500 מ"ר והיקף ההשקעה הכולל משקף תשואה נטו של כ-7.5%, לאחר הוצאות העסקה. הממשלה הבריטית משכירה את הבניין עבור משרדי מס ההכנסה הבריטי (Inland Revenue).

הראל וכלל ישכירו את הבניין לממשלה הבריטית לתקופה של כ-16 שנה. דמי השכירות הנוכחיים עומדים על שלושה מיליון ליש"ט בשנה והסכם השכירות כולל מנגנון עדכון אחת לחמש שנים. ההסכם כולל סעיף שלפיו שכר הדירה לא יוכל לרדת משכר הדירה הנוכחי. בנוסף, כל הוצאות האחזקה והביטוח של המבנה יחולו במלואן על השוכר.

הרכישה נעשתה, ברובה, מעתודות כנגד התחייבויות תלויות תשואה (כספי פוליסות ביטוח חיים וקרנות פנסיה) ובחלקה מכספי הנוסטרו של שני הגופים.

"סיכון נמוך"

לדברי מנהל חטיבת ההשקעות בהראל ביטוח ופיננסים, אמיר הסל, "אנחנו סבורים כי כיום, לאחר הירידות החדות, שוק הנדל"ן בבריטניה טומן בחובו אפשרויות והזדמנויות השקעה אטרקטיביות. איכות השוכר והטווח הארוך של החוזה, הופכות את העסקה לעסקה בסיכון נמוך ביותר. למרות הסיכון הנמוך, העסקה עדיין מניבה תשואה נאותה. העסקה תואמת את מדיניות ההשקעה של הראל בכל הקשור לחיסכון ארוך הטווח של העמיתים".

מנכ"ל כנף, זרוע ההשקעות של כלל ביטוח, רועי יקיר, אמר כי "עסקה זו היא נדבך נוסף במדיניות שלנו להרחיב את ההשקעות בחו"ל, כולל בנכסים מניבים. לאור ירידת מחירי הנדל"ן בעולם, זהו זמן טוב להשקיע באפיק זה, השקעה המשרתת היטב את צרכי העמיתים של כלל".

עסקת הנדל"ן המשמעותית האחרונה של הראל בוצעה באוקטובר האחרון, כשאשטרום נכסים, שבשליטת משפחות נוסבאום, גירון ומשורר, מכרה את חלקה (50%) בחברת הר-אש, בעלת מתחם ההיי-טק אורבוטק ביבנה, להראל ביטוח והראל השקעות תמורת 66.2 מיליון שקל. הראל ביטוח והראל השקעות החזיקו עד אז ב-50% מהר-אש.

העסקה המשמעותית האחרונה של כלל ביטוח בתחום הנדל"ן בוצעה בספטמבר האחרון, כאשר חברת הנדל"ן אשל, שהקים נציב מס הכנסה לשעבר יאיר רבינוביץ', מכרה את חלקה (50%) בבניין משרדים, שעתיד להיבנות ברחוב המסגר בתל אביב תמורת 35 מיליון שקל. *