במגדל "לא ממש מרגישים את המיתון במכירות ביטוח חיים"; הרוויחה בכל המגזרים

הרווח של החברה גדל ביותר מפי 6 ברבעון הראשון, לכ-106 מיליון שקל ■ המנכ"ל, יונל כהן: "אנו פועלים בזהירות בנושא התשואות, ועשינו השקעות טובות לטווח ארוך" ■ הרווח הנקי של מגדל שוקי הון - כ-26.3 מיליון שקל

קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל, בניהול יונל כהן, הציגה היום דו"חות כספיים טובים יחסית לרבעון הראשון ב-2009, בו רשמה רווח נקי של כ-106 מיליון שקל - יותר מפי 6 הרווח ברבעון המקביל, כ-14 מיליון שקל. הרווח הכלכלי הכולל, בשקלול השינוי בקרנות ההון בגין נכסים זמינים למכירה, הסתכם ברבעון בכ-306 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-56 מיליון שקל ברבעון המקביל.

*יונל כהן, ניהול ההשקעות של מגדל סולידי יותר משל המתחרים, גם לאחר ההתאוששות של שוקי ההון ב-2009. מה גישתכם בניהול ההשקעות?

"אנו חושבים שבשוק האג"ח הקונצרני צריך להיות זהירים גם בתקופה הזו, כשבחלק מהמקרים חזרו התשואות למצבן טרום המשבר. כך, שבחלק מהמקרים יש אג"ח קונצרניות שמחירן הנוכחי לא מגלם את הסיכון הכרוך בהן, וביכולת החברה לשלם את החוב.

"אנחנו פועלים בשוקי ההון בזהירות בנושא התשואות, ועשינו השקעות טובות לטווח ארוך שיירשמו על ציר הזמן".

*בדו"חות דיווחתם על המשך גידול בפרמיות מחד, ומאידך על עלייה מסוימת בפדיונות ובביטולים בביטוח חיים. מתחילים להרגיש את השפעות המיתון?

"יש לנו גידול במכירות בביטוח חיים, ולא ממש מרגישים את המיתון במכירות. עם זאת, יש גידול בביטולים שהוא טבעי בהינתן המצב. אנחנו מרגישים אצל הלקוחות קצת לחץ בשטח".

מגדל, שעיקר פעילותה הוא בתחום החיסכון הפנסיוני, בו היא מובילת שוק, רשמה ברבעון רווח בכל מגזרי פעילותה. בביטוח חיים גדלו הפרמיות בכ-6% לסך של כ-1.4 מיליארד שקל, בעוד שבפדיונות נרשם גידול משיעור של 2.6% מהעתודה הממוצעת (בקצב שנתי) ברבעון המקביל, לשיעור של 3% עתה. תחום ביטוח החיים הניב לחברה רווח של 29 מיליון שקל לעומת הפסד של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל, כשקרנות הפנסיה הניבו רווח רבעוני של 10 מיליון שקל והגמל הניב רווח של כ-4 מיליון שקל.

שיפור בתוצאות מגדל שוקי הון

בביטוח כללי נרשם גידול מינורי של 2.7% בפרמיות, בעיקר בתחום הרכב חובה, לסך כולל של 532 מיליון שקל. הרווח בתחום הסתכם ברבעון בכ-48 מיליון שקל לעומת כ-9 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כאשר ברווח החיתומי דווקא חלה ירידה ביחס לרבעון המקביל. בבריאות רשמה החברה גידול של כ-6% בפרמיות לסך של כ-124 מיליון שקל בעיקר בביטוחי פרט, כשבשל רווחים מהשקעות הניב התחום רווח של כ-33 מיליון שקל.

תחום השירותים הפיננסיים הניב למגדל רווח של כ-28 מיליון שקל לפני מס, לעומת רווח של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (אז אוחדה מגדל שוקי הון בשיעור יחסי של 50%, בעוד שמאז הרבעון השלישי אשתקד היא מאוחדת באופן מלא).

הכנסות מגדל שוקי הסתכמו ברבעון הראשון השנה בכ-95.5 מיליון שקל לעומת 84.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, והוצאותיה קטנו מ-74.6 מיליון שקל לכ-60 מיליון שקל כעת. הרווח מפעולות רגילות הסתכם בכ-35.1 מיליון שקל, לעומת 9.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

חלק ניכר מהשיפור ברבעון הראשון נבע מרווח בנוסטרו של 25 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5.3 מיליון שקל ברבעון המקביל (והפסד של כ-77 מיליון שקל בכל 2008). הרווח הנקי של מגדל שוקי הון הסתכם בכ-26.3 מיליון שקל, לעומת רווח של 5.5 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.